Inlägg från: flamingo |Visa alla inlägg
  • flamingo

Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?

Hej, jag fick mina pergotime idag så nu börjar väntan på mensen. Började försöka jan 2012 och har haft en cykel på 8 veckor som längst. Imorgon har fet gått 7 veckor. Fått positivt äl test och temphöjning dagen efter flera gånger, men har inte tagit sig. Både jag och mannen har/ska lämna prover men fick som sagt börja innan med tabletterna. Ska utomlands i mitten av augusti. Tyvärr känns det nästan som nu eftersom jag är rädd att det kan bli när jag ska göra ultraljud. Hur länge har ni försökt innan? Hur ser era cykler ut? Har ni provat lchf?

• flamingo

Jag funderar på att beställa provera ifrån utlandet. Orkar inte vänta på mensen om det dröjer. Vill ju komma igång nu!
    Jag har läst mycket kring pcos och många har ju fått fin resultat av lchf. Jag har märkt skillnad på min cykel när jag kört gi. Jag får bara äta pergotime varannan cykel så tänkte kör lchf där emellan.

• flamingo

Malin021: när efter att du börjat äts provera fick du en blödning?

• flamingo

Min läkare tyckte inte det eftersom jag mest haft 56 dagars cykel och det hade gått 48 när jag var hos henne. Så typiskt om det blir "rekord" just nu... Undrar bad det beror på att det är sådan skillnad mellan gångerna?
    Hoppar provera och väntar snällt....

• flamingo

Jag trodde inte att man hade äl när det var så långt mellan gångerna. Då får jag ta tempen imorgon och se om den varit eller ej. Tycker inte du att det är underligt att man inte blir gravid vid äl om man har pcos men att man sedan kan bli det nästan direkt vid pergotime?

• flamingo

Läste att en till två gånger om året går msn inte äl men mens (ej pcoare). En hel vetenskap. Hur långt brukar du ha mellan mens?

• flamingo

Så därför ska du äta båda medicinerna nu? Behöver du pergotime om du har äl? Funderar på det vad gäller mig själv, jag verkar ju haft många äl sedan januari förra året så vad ska pergotime hjälpa?

• flamingo

Ni som ätit pergotime, jag ska börja nu. I fredags och igår lördags kom lite lite blod men först idag söndag har det satt igång på riktigt. Vilken dag är mensens första dag?

• flamingo

Det var inte mensen som kom igår utan bara en liten blödning, tempen är fortfarande hög och brösten ömma och så brukar det heller inte vara när mensen väl kommer. Aldrig varit med om det tidigare. Får avvika min vul tid och vänta lite längre för har ju uppenbarligen haft äl nyss så den borde komma snart.

• flamingo

Mensen kom igår så inväntar pergotime start på tors och vul på ons veckan därefter ( dag 11)

• flamingo

Om du inte fått äl behövs dubbel eller trippel dos pergotime

• flamingo

Har fått mkt genomskinliga flytningar under pergotime knaprandet( sista tabletten idag) nån som känner igen sig?

• flamingo

Är det ngn här som försökt få ordning på äl med gi eller lchf?

Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?