• Clara85

Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?

Hej,

Jag skall också äta Pergotime nu, blir min andra kur. Förra gången började jag på dag fem men funderar på att ta första tabletten imorgon, dag 3. Fick ägglossning först dag 22 förra gången tänkte att man kanske kan tidigarelägga det hela lite för att korta ner cykeln... Har du ätit Pergotime innan? Lycka till :)  

• Clara85
    kdbo skrev 2013-07-11 11:59:10 följande:
    Hej, jag fick mina pergotime idag så nu börjar väntan på mensen. Började försöka jan 2012 och har haft en cykel på 8 veckor som längst. Imorgon har fet gått 7 veckor. Fått positivt äl test och temphöjning dagen efter flera gånger, men har inte tagit sig. Både jag och mannen har/ska lämna prover men fick som sagt börja innan med tabletterna. Ska utomlands i mitten av augusti. Tyvärr känns det nästan som nu eftersom jag är rädd att det kan bli när jag ska göra ultraljud. Hur länge har ni försökt innan? Hur ser era cykler ut? Har ni provat lchf?
    Hej, å spännande hoppas det skall funka för dig. Det är ju så tröttsamt med långa cykler och att man lixom aldrig vet när man kan vänta sig mensen... Man brukar ju bli erbjuden vul runt dag 13 för att se om ngt ägg tagit sig men vad jag har förstått verkar ju de flesta mottagningar klappat igen nu över sommaren. 

Vi har väl egentligen inte försökt alls innan utan har vetat att jag haft pco så när vi bestämde oss för att försöka så gick vi på en utredning på reproduktionsmedicin direkt. Jag har kanske mens en till två gånger per år spontant... Äter min andra kur pergo nu så hoppas ju såklart på en aprilbebis!! LCHF är inget för mig, älskar frukt och grönt för mycket. Vi kör väl ganska hårt på GI men jag är normalviktig så jag bryr mig inte om ifall det slinker ner en glass eller lite godis ibland :) Själv, kör du på lchf? 

Hoppas mensen kommer snart nu då, lycka till!! 
  • Clara85

Hej apricos,

Jag har också hört att vi pco-are inland inte får utslag när man gör äl-test. Förra månaden körde jag med billiga tester och fick utslag varje dag jag testade, 14 dagar... Skumt. Till denna vändan nu köpte ja istället clearblues tester efter att jag läst här på forumet att de skulle fungera mycke bättre. Än så länge inget utslag iaf... Men mitt tips är att testa med clearblues istället. Där får du glad gubbe så behöver man inte fundera och tyda sträck å så... Lycka till!!

• Clara85

Hej kdbo,

Har du gjort ett gravtest?? Låter ju skumt dedär... Ang start med pergotime så börjar du räkna den dagen du får riklig mens alltså inte å om bara kommer lite lite... Lycka till!!

• Clara85

Oki, spännande. Själv väntar jag på äl... Dag 23 nu så börjar bli lite orolig att det inte blir nån..

• Clara85

Hej lycka82, välkommen hit alltså dedär med äl verkar variera väldigt. Allt från dag 14 till dag 35 så om du tog sista tabletten Ida kanske du kan börja kolla typ på måndag kanske. Lycka till!!

• Clara85

Hej på er,

Vågar inte riktigt tro att det är sant men jag plussade i måndags, efter andra enkelkuren med pergotime. Känns helt overkligt. Var så inställd på att det inte skulle fungera är bara i vecka 5-6 men hoppas hoppas på att lilla ärtan vill stanna kvar.

Hur går det för er andra??

Kram på er!

• Clara85

Tack för fina ord lycka82, jag har testat tre gånger med olika test bara för å va på den säkra sidan... :) Nu märker jag dock verkligen av det också. Känns superspännande!

Håller alla tummar för att aug också är er månad. Lycka till!!

Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?