• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • carro93
    m00min skrev 2013-07-14 09:35:50 följande:
    Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt

Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Lider med dig, tycker du ska stå på dig och kräva en igångsättning så snart som möjligt! Det är ju ditt och bebis välmående som är det viktigaste. Inte bra att vara så orolig heller då är det bättre att du får en igångsättning, det borde läkarna förstå. 

Hoppas det löser sig på bästa sätt! 

• busbajsen
    Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Känner med dig vännen. Hoppas verkligen att det löser sig och tycker att du bör stå på dig och kräva en insättning/ ett kejsarsnitt. Får de verkligen ignorera dig på det sättet de gjort? Skickar så många styrkekramar jag kan komma över åt ditt håll.
  • busbajsen

Här har vi 9 dagar kvar till BF men deska 9 dagar känns som en evighet. Speciellt efter att Bebben lurat oss ett par gånger redan. Förstår inte hur man kan ha så kraftiga förvärkar, ha en helt mogen tapp och öppen 2 cm och sedan bara manar värkarna av. Vill ha min bebis nu!!!

• Piff4

M00min: hur många procent över kurvan i vikt ligger bebisen?

• m00min
    isolde 79 skrev 2013-07-14 10:53:52 följande:
    M00min: jag har inte riktigt hängt med såhär i sommartider, men förstår din oro...stackars dig!! Är det inte aktuellt med kejsarsnitt för din del?

Kejsarsnitt har aldrig diskuterats, bara igångsättning innan riskerna ökar. Vill själv helst slippa snitt.
    carro93 skrev 2013-07-14 10:54:27 följande:
    Lider med dig, tycker du ska stå på dig och kräva en igångsättning så snart som möjligt! Det är ju ditt och bebis välmående som är det viktigaste. Inte bra att vara så orolig heller då är det bättre att du får en igångsättning, det borde läkarna förstå. Hoppas det löser sig på bästa sätt! 

Läkaren var otroligt hemsk. Han tyckte typ att det är mitt fel att bebisen är så stor då jag gått upp så mycket i vikt. Jag får skylla mig själv i princip. Hade väntat i veckor på inreundersökningen för att få veta om det hänt något, han gjorde ingen. Det skulle ju vara förlossningsplanering
    Piff4 skrev 2013-07-14 11:16:35 följande:
    M00min: hur många procent över kurvan i vikt ligger bebisen?

Vet inte i procent men 3 veckor större än den borde vara. Den är ju stor som en v 40 bebis redan.
    busbajsen skrev 2013-07-14 11:02:59 följande:
    Känner med dig vännen. Hoppas verkligen att det löser sig och tycker att du bör stå på dig och kräva en insättning/ ett kejsarsnitt. Får de verkligen ignorera dig på det sättet de gjort? Skickar så många styrkekramar jag kan komma över åt ditt håll.

Tack! Jag skall försöka få en annan bedömning av situationen. Om jag så måste byta sjukhus. Börjar ring imorgon. Vet inte hur min kropp skall orka bära en ännu större bebis. Kan lägga in en bild på min "lilla" mage i galleriet. Min rygg håller på att ge upp.
    r
  • CupcakeDream

Moomin: så man jan styra själv om man ska få en liten eller stor bäbis beroende på hur mycket man går upp? Och vissa går upp 30 kg utan att ha vräkt och vissa knappt något och unnat sig gott. Jäkla dumskalle till doktor!

• plussa
    Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt

Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Fy vad trist! Jäkla läkare!

Hoppas min är mer förstående när jag ska dit om en vecka. Hade knappt några värkar igår, men idag har det kommit massor med slem och färdknäppade precis, så har molvärk nu. Hoppas hoppas hoppas! :)
  • majsis08
    m00min skrev 2013-07-14 11:29:02 följande:

Kejsarsnitt har aldrig diskuterats, bara igångsättning innan riskerna ökar. Vill själv helst slippa snitt.

Läkaren var otroligt hemsk. Han tyckte typ att det är mitt fel att bebisen är så stor då jag gått upp så mycket i vikt. Jag får skylla mig själv i princip. Hade väntat i veckor på inreundersökningen för att få veta om det hänt något, han gjorde ingen. Det skulle ju vara förlossningsplanering

Vet inte i procent men 3 veckor större än den borde vara. Den är ju stor som en v 40 bebis redan.

Tack! Jag skall försöka få en annan bedömning av situationen. Om jag så måste byta sjukhus. Börjar ring imorgon. Vet inte hur min kropp skall orka bära en ännu större bebis. Kan lägga in en bild på min "lilla" mage i galleriet. Min rygg håller på att ge upp.
    stå på dej momin en släkting till mig fick barn i veckan och hennes barn vägde 4900 och va 58 cm lång och inte för att skrämmas men hon gick sönder jättemkt dom hade inte sett så stor sprickning på flera år !! så stå på dej och be att få prata med en annan läkare... tänk bara på dej själv du kommer aldrig mer att träffa doktorn sen endå !!kram på dej
  • Carror

Här kommer jag in :P 
    Bf +13 idag.. inte känt nått alls, inte heller någon slempropp..
    Imorgon ska jag på överburenhetskontroll och hoppas på att dom startar igång mig. Trodde aldrig att ja skulle gå över tiden, fick min första v36+2

Denna bebis verkar trivas "för" bra i magen haha. (Men snart är du här hos oss! )

• Casslo08
    Carror skrev 2013-07-14 18:11:24 följande:
    Här kommer jag in :P 
    Bf +13 idag.. inte känt nått alls, inte heller någon slempropp..
    Imorgon ska jag på överburenhetskontroll och hoppas på att dom startar igång mig. Trodde aldrig att ja skulle gå över tiden, fick min första v36+2

Denna bebis verkar trivas "för" bra i magen haha. (Men snart är du här hos oss! )
    Välkommen hit! Vad jobbigt att gå så länge över bf! Ja,bebisarna kan ju inte ha det alltför hemskt i våra magar med tanke på att de ofta stannar över tiden,hehe! Flört
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?