• carro93

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hade idag ett sf på 33 i v 36 (35+1), men måttet säger ju inget om hur stor bebis är egentligen :) Som någon sa så beror det på fostervatten, hur barnet ligger m.m :)  

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-07-09 17:23:03 följande:
    Större bitar lossnade av slemproppen nyss på toalettbesöket. Om det fortsätter lossna mkt bör jag ringa in till fl då? Med tanke på att jag ska snittas och inte får föda vaginalt. Vet att det inte betyder automatisk förlossning bara för att slemmisen lossnar men ändå...
    Att slemproppen lossnar behöver inte betyda att förlossningen är på G, men tycker iaf att du ska ringa in och höra vad de säger :)
  • carro93
    majsis08 skrev 2013-07-10 04:41:55 följande:
    Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!
    Så kuuul!! Lycka till! :) 
  • carro93
    m00min skrev 2013-07-14 09:35:50 följande:
    Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt

Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Lider med dig, tycker du ska stå på dig och kräva en igångsättning så snart som möjligt! Det är ju ditt och bebis välmående som är det viktigaste. Inte bra att vara så orolig heller då är det bättre att du får en igångsättning, det borde läkarna förstå. 

Hoppas det löser sig på bästa sätt! 

• carro93

Tror jag har förvärkar nu.. efter sex. Mensvärk i svank och mage till och från, även hård mage och lite tryck neråt i samband med värken. Hoppas det ger sig snart! Är i v 36+1 idag. 

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-07-15 09:27:46 följande:
    Hur har det gått? Upphörde dina förvärkar?
    De höll i sig från ca 22.30 till ca 03.00 då jag tillslut lyckades somna, när jag vaknade några timmar senare var de borta :) Men de kom väldigt tätt sista timmarna och gjorde ganska så ont vissa gånger men tur att det gav sig!
  • carro93
    Casslo08 skrev 2013-07-15 12:41:42 följande:
    Vad skönt att bebis lyssnade på sin mamma och stannade kvar :)

Ja verkligen! :) Inge mer sex nu förrän v 37+0, verkar ha dålig effekt! :P 

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-07-15 14:10:03 följande:

Haha,bara att be till högre makter att du inte blir överjävligt pilsk då så du inte hoppar över din man :P

Talar inte alls av egen erfarenhet!Skäms*visslar* Skrattande

Haha ja det var ju de då.. ;) Inte lätt alltid! ;P 
  • carro93
    Carror skrev 2013-07-15 17:09:19 följande:
    Öppen 3cm!:) om de inte hunnit starta tills imorgon så tar dom hål på hinnorna kl:8.30 nu har vi snart våran bebis:)
    Så spännande!! :) Har du värkar nu?

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?