• carro93

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Blomsterblad skrev 2013-06-26 20:42:19 följande:
    34+6, mina andra har kommit 36+4,38+4,37+1
    Ja än kanske det är lite tidigt då! Vore ju bra om bebis stannar ett tag till :)
  • carro93
    Blomsterblad skrev 2013-06-27 09:03:50 följande:
    ja några veckor till iaf....vilken v är du i?
    34 :)
  • carro93

Jag var inne på förlossningen igår pga onda sammandragningar, fick bricanyl sen fick jag åka hem några timmar där efter! Opåverkad tapp iaf, så nu är det bara att vila och ta det lugnt så inget sätts igång för tidigt, är ju bara i v 34 (33+5).

Fransa - ring, det är bättre det än att sitta hemma och fundera! :) Hoppas det går bra iaf! 

• carro93

Känns som att det kanske börjar vara bebis på G på några av er, så spännande! :) 

• carro93
    plussa skrev 2013-07-02 18:27:57 följande:
    Alltså jag har haft mycket sammandragningar sista veckan. Igår fick jag riktigt andas igenom dem, men förmodligen pga jag gått ca 3 km (får skylla mig själv :). Men nu ska jag åka med min son till mina föräldrar, ganska långt till sjukhus, och i denna veckan typ kom min son, v 35. Hade ni åkt in på en koll ikväll för o se om tappen var påverkad, eller bara avvaktat?
    Hade nog kanske ringt och rådfrågat iaf!
  • carro93

Hur är det med era cravnings nu mot slutet? Jag har de senaste veckorna haft ett STORT sug efter trocadero!.. mycket dålig vana :( 

• carro93

Har ni också känt av ilningar och ömhet som trycker neråt ibland som ett "hugg" på något sätt? Kan det vara fixering på G? Känns nästan som att det trycker mot livmodertappen ibland och då gör det ont för en sek sen försvinner det!

• carro93
    moooish skrev 2013-07-07 22:25:06 följande:
    Carro93: har inte känt det men i två dagar har jag haft ont på vänster sida just bredvid naveln . Det har vart stenhårt där, som en sammandragning och inte gått över på några timmar. Om det händer i morgon ska jag ringas till fl och se om de vet varför det blir så. Kan även ha känt av förvärvar, lite som mensvärk. Känns dock som att det kommer ta längre tid än jag trott ( har alltid känt att bebisen ska komma tidigare än beräknat ) för ungen att komma!

Ja det lät ju lite knepigt! Lika bra att ringa och höra om de vet vad det kan bero på. 

Jag är så osäkert på om det är förvärkar eller bara vanlig växtvärk jag känner av när mensvärken kommer..

• carro93
    Piff4 skrev 2013-07-08 00:07:08 följande:
    Carro93: här kommer en förklaring om vad ilningarna är :)

"Ibland kan man känna av rejäla ilningar i underlivet under slutet av graviditeten. Det beror på att barnet skruvar sig längre ner i bäckenet med huvudet och kommer åt nerver som kläms åt. Det kan kännas ganska rejält men det är absolut ofarligt och brukar försvinna av sig själv ganska omgående."

Fast jag fick bekräftat nyss hos bm att han inte än fixerat sig (huvudet neråt men fortfarande rörligt) så kanske är något annat :) Eller kan de "skruva ner sig" utan att bli fixerade?

• carro93
    Elas skrev 2013-07-08 14:31:52 följande:
    Carro93, det kan skruva ner sig samt ila och göra ont utan att fixera sig. Det är precis vad det gjort för mig!
    Okej då är det kanske det jag känner då! :) 
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?