Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Gravid92 skrev 2013-06-11 08:56:26 följande:
    Hej! Hoppar in här med :)

Har bf den 28/7 så det är inte jätte långt kvar. Känns inte riktigt sant att det snart är dax.

Välkommen! :) Kul att det kommer fler och fler till tråden :) Blir kul att följas åt!
  • Casslo08
    carro93 skrev 2013-06-11 11:41:08 följande:
    Jaha men då är det lugnt :)  Vi har 3 mil ungefär och det är mitt första barn så jag är lite smånervig ;)
    Ja, har ni 3 mil så är det ju bra att vara så förberedd man kan. Bra att bara kunna hugga tag i den färdigpackade väskan när det sätter igång :)
  • Casslo08

Antar att jag också skulle börjat packa redan ifall jag bodde längre ifrån sjukhuset,ni är kloka som gör det tycker jag :)

Eftersom vi bor så nära och sambon kan åka hem på två minuter ifall vi behöver nåt så tar jag den minsta resväskan av våra tre resväskor. Hoppas på att jag inte behöver stanna så länge heller.

• Casslo08
    DriftingQueen skrev 2013-06-11 22:18:15 följande:
    Hej! Glad

Hakar väl på här jag också!

Är gravid med tredje barnet, sambons första (jag har tviilingar sedan tidigare, enäggstjejer som blir 3år i juli.) 
    Har bf 28 juli och väntar en pojke.   

Hej och välkommen hit! :)
  • Casslo08
    CatEyes skrev 2013-06-12 09:32:20 följande:
    Någon mer som har nästäppa? Jag står inte ut längre Men bm säger att det inte finns mycket att göra än att ta nässpray.

Japp! Har missbrukat otrivin menthol sen vecka 8 tror jag. :P Haha! Använder det fortfarande,skulle inte kunna sova på nätterna annars.

Är det någon annan än jag som plötsligt blivit SUPERTRÖTT? Känns som jag skulle kunna sova dygnet runt och det kan inte bara vara järnbrist. Kan det vara kroppen som vill vila upp sig?

• Casslo08
    Piff4 skrev 2013-06-12 15:55:57 följande:
    Otrivin menthol får man väl inte ta när man är gravid? Utan bara vanlig otrivin?

Jag har blivit jätte trött, det är vanligt att tröttheten kommer tillbaka i dessa veckorna säger min bm..

Nej då,det är bara en myt. Menthol är ju inte skadligt,dessutom innehåller den inga konserveringsmedel så den är snarare bättre än vanlig otrivin. Du kan läsa på 1177 för att få pålitliga fakta om du undrar över dessa saker :)

Ja för jag är alltså SJUKT trött! Hoppas det ger med sig snart! Pumpar i mig blutsaft dagligen i hopp om att det ska hjälpa.

• Casslo08
    Piff4 skrev 2013-06-12 16:14:30 följande:
    Lustigt för på FASS står det att gravida inte ska använda den sorten och min bm sa till mig att jag bara får ta vanlig.

Läste precis det med på FASS,men gjort är gjort :/ Det står dock att de avråder som försiktighetsåtgärd så jag hoppas det inte är nån fara.
  • Casslo08
    Piff4 skrev 2013-06-12 23:55:19 följande:
    Casslo08: det är nog ingen fara :)

Hoppas inte det,sjuksköterskan på 1177 trodde då inte det var ngn fara.
  • Casslo08

Åh vad lättad jag är nu. Läkemedelsupplysningen sa att man avråds som gravid att använda otrivin menthol för att man inte vet något om menthol påverkar fostret. Det är tydligen standard att skriva så då ,så hon tyckte absolut inte att jag skulle oroa mig.

• Casslo08

Åh vad lättad jag är nu. Läkemedelsupplysningen sa att man avråds som gravid att använda otrivin menthol för att man inte vet något om menthol påverkar fostret. Det är tydligen standard att skriva så då ,så hon tyckte absolut inte att jag skulle oroa mig.

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?