Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Aapple skrev 2013-07-21 21:43:56 följande:
    Tror ni man kan få igångsättning på bf dagen pga är rädd nu som fan för att spricka. Sist hade jag en liten bebis men nu räknads denna väga ca 600 gr mera samt ät ev själv vid förlossning pga andra omständigheter om jag inte föder i helgen?
    Tror det är svårt att få igångsättning. De strävar ju efter att kroppen skall få sköta det själv i den mån det går. Men du kan ju alltid fråga!
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-21 22:25:05 följande:
    Alltså min bm vill att jag är förlöst till tisdag annars skulle hon skicka en remiss eller något. Då borde det ju väl gå. Vill inte föda själv heller eller spricka upp allt. Fan
    Ja,är det på det viset så borde det ju inte vara omöjligt.
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-21 22:44:38 följande:
    Jag ska försöka ordna upp detta! JAg är sjukt orolig nu i och med att det är 3,1 kilo.
    O kanske måste vara själv med, 
    Har du trångt bäcken eller? För i vanliga fall anses väl inte 3,1 kg vara stort utan mer normalt?
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-22 11:03:45 följande:
    Denna gången blev jag gravid då läkaren har förklarat mig mig med barnlöshet. Inte har dem sagt så till mig o sen ska man få barn,

är i v 39+2 eller 40+2.

Ja alltså det blir bra mkt dyrare för vården man ska ha i efterhand o om man får kompicationer.
    SÅ varför riskera eller utsätta sin kropp för det?

Vill inte heller riktigt lägga mig i för det är ditt liv och ditt barn. Men du verkar mer fokuserad och brydd om din egen kropp än om bebisens välmående. Du har sagt t.ex att du hellre svälter dig själv sista dagarna för att bebisen inte ska gå upp mer i vikt och du vill heller inte äta mycket för att du är rädd för att gå upp i vikt för du skrev att du tyckte dina 8-9 kg var alldeles för mycket redan.

Lite smärta och obehag är väl ett jäkligt lindrigt inslag i det hela för att få ett älskat litet barn?! Iaf för mig..

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-22 13:29:12 följande:
    Men alltså gud får du ingen igångsättning eller kejsarsnitt med så stort barn?
    Givetvis vet jag att det ska ut på ett sätt o därför första gången inte krävde kejsarsnitt men jag tror ett större barn är tuffare att få ut o större risk att spricka.
    Men 3 kg är INTE ett större barn. 
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-22 14:51:22 följande:
    Alltså vid 5 kilo så hade jag varit grymt orolig. Ja huvudet är väl det samma men sen ska armar ben mm ut med i vissa fall knäcker dem ju nyckelbenet på barnet för att få ut dem 

Men sluta föra över dina egna rädslor på andra och göra dem oroliga! Nu blir jag nästan irriterad.

--------------------------------

TheQueenMum: Tycker du ska lita på vad din bm säger,för det finns de som föder små barn som spricker. Oftast har det att göra med hur fort barnet kommer och bm på FL brukar vara enormt duktiga på att tala om hur och när du ska krysta för att undvika att du spricker.

• Casslo08

Bara för att kapa av den dåliga stämningen i tråden som spred sig som en löpeld, vill jag bara meddela att from imorgon är det 2 dagar till mitt planerade snitt. Snart har vi lillebror hos oss :)

• Casslo08
    Piff4 skrev 2013-07-22 22:50:39 följande:
    Åh, va spännande Casslo08! Jag längtar så mkt efter min plutt nu, bf 4/8 så hoppas han inte dröjer för länge.
    Ja,nu längtar man :) Men då har du inte så länge kvar förhoppningsvis!
  • Casslo08
    CupcakeDream skrev 2013-07-22 23:36:29 följande:
    Det var inte meningen att bli arg! :) jag vill att vi ska tänka positivt för då kommer allt gå så bra!

Va roligt för dig casslo08 , vilken känsla ! Har du gjort ks förut?

Det var absolut inte du som spred den dåliga stämningen. Vi vet alla vem det var ;)

Ja,jag har varit med om ett akut ks men eftersom detta är planerat tror jag det blir helt annorlunda :)

• Casslo08

Hej hej alla! Imorgon kl 08.00 på morgonen så snittas jag (v.38+2). Hoppas ni alla mår bra och att ni också snart får träffa era små mirakel! Uppdaterar så fort jag hinner/orkar :)

• Casslo08

Tack för alla lyckönskningar tjejer! Jag känner mig ivrig och glad och jag gissar också på att det blir dåligt med sömn inatt :) Känns overkligt att vi snart får möta lillebror,så otroligt mysigt det ska bli.

• Casslo08
    carro93 skrev 2013-07-24 21:58:16 följande:
    Jag är så avis! ;) Vill också träffa min lille kille nu! 
    Det förstår jag verrkligen. När har du bf?
  • Casslo08
    plussa skrev 2013-07-24 22:24:44 följande:
    En "liten" tös på strax över 4 kg föddes idag kl 17.17. Den uppskattade vikten stämde precis i v 36+6! Det gick i en rasande fart. Tog hål på hinnorna kl 15.15 var då öppen 3 och lite av tappen kvar. Sen var det bara värkar!
    Lycka till alla andra!
    Stort grattis!! Hoppas ni mår bra. Njut nu,det ska jag med göra imorrn :) 
  • Casslo08
    CupcakeDream skrev 2013-07-24 23:01:50 följande:
    Grattis plussa:):):) det låter underbart med din fyra kilosklump! Kramar

Lycka till casslo, det är ju sjukt! I morgon halv nio har du en liten ny fin bäbis :):):):)
    Ja,jag vet,heelt sjukt :)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?