iafia20 skrev 2013-06-08 14:37:36 följande:
Ska ha mitt första barn i november och jag och min kära sambo bara häpnar över alla märken, modeller och typer som finns av barnvagnar. Vi vill nog iaf ha någon typ av combivagn, så vi inte behöver köpa yttligare en när barnet kan sitta upp. Vi köper inget nytt, finns sinnesjukt mycket bättre begagnat på annonssidorna.
Men vad ska man köpa? Emmaljunga har vi tittat mycket på, är det rejäla vagnar?
Vi bor på landet, en del grusväg och sånt. den bör palla med att åka ner till stallet ett par rundor varje dag osv.
Har inga jobbiga trappor och stor bil så storlek har inte så jättestor betydelse för oss.
Snälla, tips?
Vi köpte en Emmaljuna Edge duo. Älskar vagnen, den är stor, stadig o bekväm. Ville ha en rejäl vagn just för att kunna använda den hela "vagnperioden". Den har vändbart handtag men det är även väldigt lätt att vända på själva sittdelen så vändbara handtaget känns kanske lite overkill.. Idag är jag grymt glad att vi valde en så stor vagn då vi fick en stor bebis som växte fort. Redan vid 5 månader hade han vuxit ur liggdelen som ändå är STOR.. Hade vi valt en annan vagn hade vi fått byta till sittdel ännu tidigare o det hade inte känts bra. Tyckte 5 månader var för tidigt egentligen, men vi hade inget val. Det enda vi inte gillat med den.. Såg att ni har volvo.. vilken modell? Vi hade en V70 då.. och vagnen går knappt in i bagaget ihopfällt med liggdelen på. Det går med lite trix o knix men oftast plockade vi helt enkelt av liggdelen o ställde in den i baksätet.. Annars är vagnen grym!
Idag är sonen 10 månader och vi har just kompletterat med en Baby Jogger City Versa. Kär i svängbara framhjul kan jag säga! Så smidigt! Men största anledningen till att vi kompletterat med den är att jag åker mindre bil numera o Emmaljungan får inte plats i den. Men det är bara när jag åker själv med sonen som BJen används.. Emmaljungan är fortfarande vagn nr 1 och kommer så alltid att vara!