Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Dödsångesten över barnvagnsköpet

Köper du en duovagn, se till att vara nöjd med sittdelen framför allt.

Vi har en Kronan och det bästa med den är den rymliga liggdelen, den har LÅNG användningstid. Mycket mysigare än sittdelen. Vi bytte när dottern var 7-8 månader (hon sov mest i vagnen) och jag har kompisar som tvingats byta till sittvagn för att ligginsatsen vuxits ur.

• k girl

Kronan har iofs en ryggplatta i sin sittdel, men ja, vi bytte av den anledningen med vår äldsta. Det är ju dock inte roligt att vara tvingad att byta till sittdel för att ungen växer ur liggdelen vid fyra månaders ålder.

• k girl

Sen tycker jag iofs inte att jag ska behöva argumentera för mina åsikter. Det är ju vad jag tycker är bäst med Kronans liggdel oavsett om andra tycker det är meningslöst eller ej.

• k girl

Det är ju omöjligt att säga hur ens barn kommer att bli. Därför tycker jag att man ska fokusera på att vara nöjd med sittvagnen, vilket jag också skrev. Men att JAG tycker att Kronan är bra eftersom min dotter sover i vagnen och just den liggvagnen har lång användningstid till skillnad från många andra. Alla vill ju inte byta till sittvagn vid fyra månader, somliga måste av olika skäl. Vad är så svårt att förstå med det?

En diskussion ska ju för övrigt vara meningsfull. Att argumentera mot värdeomdömen är tämligen meningslöst, bättre då att lägga fram sin egen åsikt bara.

Svar på tråden Dödsångesten över barnvagnsköpet