• iafia20

Dödsångesten över barnvagnsköpet

Ska ha mitt första barn i november och jag och min kära sambo bara häpnar över alla märken, modeller och typer som finns av barnvagnar. Vi vill nog iaf ha någon typ av combivagn, så vi inte behöver köpa yttligare en när barnet kan sitta upp. Vi köper inget nytt, finns sinnesjukt mycket bättre begagnat på annonssidorna. 
    Men vad ska man köpa? Emmaljunga har vi tittat mycket på, är det rejäla vagnar?
    Vi bor på landet, en del grusväg och sånt. den bör palla med att åka ner till stallet ett par rundor varje dag osv.
    Har inga jobbiga trappor och stor bil så storlek har inte så jättestor betydelse för oss.

Snälla, tips?

• Svar på tråden Dödsångesten över barnvagnsköpet
  • jashrinah

med en emmaljunga edge på sport chassi tar du dig fram överallt !
     det är en rejäl vagn med både sitt och liggdel. :) allt man behöver får man till :) 

• KramKalas
    iafia20 skrev 2013-06-08 15:23:54 följande:
    Vad betalade du för en begagnad happy? körde du också med mjuklift istället för liggdel som "vinterankan"?

Betalade 900kr för den begagnade tror jag. Då var det med mjuklift vilket funkade super eftersom sonen är född i januari. Nu har vi som sagt beställt en helt ny vagn med skild ligg och sittdel då bebis är beräknad i juli. Tycker en mjuklift sku bli alldeles för varm. Dock sku nog en hårdlift funka fint men sambon ville ha det dyrare alternativet
  • mojs

Vi hade en Emmaljunga city cross och jag älskade den vagnen!

• tjockobbe

Ska ha första barnet i oktober o köpte vår vagn i torsdags. Blev en Emmaljunga edge duo med enkelt chassi, fasta hjul.

Vi ville ha en robust kombivagn med fasta hjul så vi kan köra den på alla underlag o lasta ordentligt i den om man är någonstans. Vi har en liten bil men den går ändå in, visserligen får man ta av sittdelen sen då men vi har kanske hunnit köpa ny bil till det är dags för sittdelen sen.

BF 30 september
  • Pymsan

Bara läst TS. Vi bor på landet, köpte en begagnad emmaljunga duo edge, var supernöjd med den! Robust och rymlig i både liggdel och sittdel. Dock inte smidigaste vagnen att manövrera i affärer om man ska på stan o shoppa... När sonen var dryga halvåret kompletterade vi med en babyjogger city mini, den hade jag alltid på stan, när vi skulle resa bort etc.

• Gurkan

Vi hade en emmaljunga smart duo med lufthjul och stålkorg under. Skorven var guld värd, vår sulky med tygkorg hamnar sten och grus och pinnar i hela tiden. Vi har provade en sulky en punkteringsfria hjul men sålde den och återgick till lufthjul. Bästa komforten på asfalt, grus, sönderklämda grusvägar, skogsstigar med mera. Aldrig en enda punktering.

• TvåTrollungar

Brio happy kommer vi ha nu till 3:an :) har haft 12 vagnar och brio classic och happy har känts bäst. Emmaljunga sport classic var bra också :). Edge med sportchassi och cittycross har varit sämst hittills.

• Alexi

vi har haft en emmaljunga city cross till båda barnen, supernöjda med den. Skön att köra oavsett underlag, bra och rejäl för barnet både sittdel och liggdel. Vi valde mellan den och Emmaljunga due edge men valde bort duo edgen då den är för stor, svår att få in i bilen osv.

• viseversa

Kronan vagn. Svensk vagn. Relativt billig och asbra. Man får både ligg och sittdel med i priset.

• KramKalas
    viseversa skrev 2013-06-09 07:45:10 följande:
    Kronan vagn. Svensk vagn. Relativt billig och asbra. Man får både ligg och sittdel med i priset.

jag trodde stenhårt att jag sku tokgilla kronan före jag provkörde en. låg och ranglig upplevde jag den :S
Svar på tråden Dödsångesten över barnvagnsköpet