Rebban skrev 2013-06-09 14:51:29 följande:
Lite lustigt att du säger att det finns bättre begagnat TS. Jag satt precis och sa att det är exakt vad folk med dålig självkänsla som inte har råd med nytt, säger för att "försvara" sig. Förstår inte varför bara, varför skämmas för att man inte har råd? Du kommer ju aldrig hitta någon med obegränsat med pengar som säger att de har panik inför barnvagnsköp. De kan gå in och ut ur butiker (få garanti på varorna), plocka på sig vad de vill, ta de bästa och aldrig oroa sig över priset. Så hade man ju inte velat ha det ;) Säger inte att vi inte kan hitta bra på begagnatmarknaden men fram med ärligheten lite nu. Blir bara pinsamt annars!
Men gud vilken pinsam kommentar! Dålig självkänsla och inte råd för att man köper begagnat?? SNÄLLA NÅN. Det är inget som helst fel med begagnat! Felet med samhället idag är att det blivit ett konsumtionssamhälle där alla ska ha nytt som bara kastas när det är färdiganvänt!
TS nämner ingenting om pengar i sin tråd, o du är den enda som haft dollartecken framför ögonen när du läst. Jag tolkar, som alla andra utom dig, att hon menar utbudet av vagnar. För det är en ren djungel!
Vi kikade på massor av begagnat på blocket bland annat innan vi köpte vår i veckan. Jag ville dock inte ha något med revor eller andra skador/defekter på, och inte sambon heller, så det blev en ny vagn. Vi kikade på begagnat ur miljösynpunkt. Allt måste inte vara nytt bara för att man har råd!!