chrissepisse skrev 2013-06-02 10:07:01 följande:
Så istället för pulver föreslår du en diet bestående av lättvarianter av kakor, bullar och pizza? Anledningen till att folk går upp i vikt efter avslutad bantning är att de återgår till att överäta, inte på att det är fel på bantningsmetoden. Ofta är det lättare att vara taggad under viktminskningen än då man ska jämvikta.
Du missuppfattade mig och jag formulerade mig märkligt kanske? Självklart inte. Bullar och kakor äter jag till fikat. Pizza käkar jag nån gång i veckan. Jag äter varierat, men tänker på att äta nyttigt. Om jag nu bakar nåt gott så bakar jag ofta med massa frukt istället för socker. Pizzan består av grönsaker mest. Det jag menade var mer att jag lyckats gå ner i vikt såpass eftersom jag tillåtit mig att käka mitt godis, mina pizzor, mina goa kakor. Hade jag varit stenhård med kosten och inte ätit nåt sött så hade jag stuckit till affären och fyllt en påse med godis till sprickningsgränsen och ätit så att jag fick hjärtklappning ( får hjärtklappning om jag äter för mycket socker). Det sättet som jag lärt mig att baka och laga mat på menar jag (och menar fortfarande på) att det är mer hållbart i längden eftersom du
får fortsätta äta gott och samtidigt gå ner i vikt.