• carhe

Funkar Nutrilett?

Jodå, Nutrilett fungerar, det gör alla VLCD-program. Men, du bör avstå från frukt och grönsaker, speciellt frukt innehåller en hel del kolhydrater. Det gör att din kropp först tar av kolhydraterna för att få energi, därefter börjar den ta av fetttet, du går in i ketos. Det är ju det man är ute efter. Kör rent Nutrilett dina vecokor istället. Det blir tråkigt, men det fungerar. Om du känner att du bara måste ha något att tugga på, välj rent protetin, några räkor, en liten bit kyckling eller liknande. Lycka till och se till att du dricker dina tre liter vatten.

• carhe
    Chocoholica skrev 2013-06-02 09:47:47 följande:
    Inte det du vill höra men för bövelen lägg ner! Ät mat, vad du vill när du vill. Har själv gått ner 6 kg på 2 månader. Käkar bullar å kakor varje dag. Lite skillnad dock... Tar bort en del av sockret (kakor och bullar är vanligtvis så söta att man får sockerchock) använder inte fett i kakorna (googla lite recept). Vill jag käka pizza (vilket jag ofta gör eftersom jag är en gottegris med stort G) så tar jag och använder rågmjöl eller fullkornsmjöl och nyckelhålsmärkt ost. Återigen inget fett i degen, dock mest grönt som fyllning. Anledningen till att jag är anti - Nutrilett och fuskpulver är att en släkting till mig hamnade på sjukhus efter att bara käkat pulvret och knäcke i två veckor. Om jag inte minns fel så fick hon problem med njurarna med. Sen får du tänka på att snabbdieter håller i sig ett tag och sen går man bara upp. Mitt sätt tänker jag hålla även efter viktnedgången eftersom jag inte har nån större lust att gå upp mina kilo igen. Inte snart iallafall... Hoppas mina tips hjälper dig på nåt sätt och du pulver är bara gott ett tag tills man tröttnar. Lycka till!

Ja, VLCD-program är tuffa. Man måste vara helt frisk och följa instruktionerna. Jag förstår att din släkting fick problem. Problem med njurarna indikerar att hon/han inte drack tillräckligt mycket. Att dessutm äta knäckebröd som i sig kräver ytterlgare vätska. Man måste veta vad man håller på med och man måste veta hur kroppens metabolism fungerar.
  • carhe
    Respekt skrev 2013-06-02 11:26:11 följande:
    Det funkar toppen, men krävs en  hel del av dig, det är psykiskt påfrestande att körs VLCD. Jag upplevde inte att det var vätska man tappade, för man dricker ju enormt mycket under tiden. Sen gäller det att bryta de mönstren man hade innan som gjorde att man blev stor. Många skyller på sin ämnesomsättning, ´men in 99% av fallen är det skitsnack. De har inte den ämnesomsättning det önskar de hade.  Enkel mattematik är denna. Om man tar in mer energi än vad man gör av med så går man upp i vikt 

Så sant, att går ner i vikt är ju egentligen den lätta delen. Skulle tro att de allra flesta metoder fungerar bara man konsekvent följer dem det är sen den tuffaste delen kommer. Nya vanor, ny livsstil för att behålla vikten.
Svar på tråden Funkar Nutrilett?