Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Usch vilket uselt humör jag är på ikväll. Är bara trött på att vara gravid idag. Det ilar och sticker långt nere men inget mer än det. Kan han inte bara söka sig ut nu!

Tänk att jag klagar såhär redan fastän den ännu är 19 dagar kvar till bf. Kommer att bli en lååång väntan om mitt humör håller sig så här dåligt. Suck.

• Carla300

Jag borde inte alls klaga för jag har inga graviditetskrämpor alls nu på slutet. Men det kommer ändå sämre dagar när humöret tryter...

Men idag säger jag såhär: Bebisen skulle bara våga komma ut idag! Har haft en riktigt dålig natt med förkylda barn som vaknat stup i kvarten. Jag har sovit för lite och det känns som att jag håller på att bli sjuk. Jag som ska på bröllop imorgon... Och sonen börjar dagklubb nästa vecka så han får inte vara sjuk då. Tänkte riktigt igår att jag alltid brukar bli sjuk före bf men inte blivit det ännu. Men det kommer väl nu då. Så idag vill jag inte föda. Ska försöka ta oss till stan och tröstshoppa lite och köpa hem choklad!! Känns sådär allmänt jobbigt att vara såhär nära bf. Vet inte varför humöret ska sjunka så och tiden börjar gå mycket långsammare...

• Carla300

Jag har haft exeptionellt många kisspauser inatt jag också.

Är ganska otrevligt att ha ett så dåligt humör som jag har nu och jag befarar att det kommer att hålla i sig tills bebisen är ute. Har inte alls någon lust att vara social. Har inte lust med någonting alls egentligen. Förutom att dricka cola och äta choklad, haha;) Och imorgon ska jag på bröllop och kommer säkert 100 gånger få svara på frågan när jag ska få. Och så ska jag vara värdinna för me&i party på torsdag, med det här humöret... Kommer att sitta tyst och sur i ett hörn;)

• Carla300
    Stumpan84 skrev 2013-08-16 10:48:27 följande:
    Men måste du va värdinna om du mår så dåligt? Kan du inte skjuta fram det så du får lite lugn och ro?

Nä, jag måste inte men jag vill köpa kläder därifrån föte bebisen kommer så har inte mycket att välja på då. Men tänker inte bjuda på sju sorters kakor och det är nog bara närmaste bekanta som kommer så nog ska det gå bra. Men idag känner jag inte för det.
  • Carla300

Provade klänningen jag skulle ha på bröllopet imorgon ich den är, tro det eller ej, för STOR! Skit också. Hittade något annat jag skulle kunna ha men måste konsultera gubben min först om det passar sig. Det är en fodralklänning i svart och vitt och jag är inte säker på om den visar för mycket former? Gravida brukar ju klä sig mera i "tält" klänningar och inte åtsittande så jag vet inte om det passar sig...

• Carla300

Stumpan84: Spännande med regelbundna sd!!

Har läst lite mer i boken "föda utan rädsla" (som jag också läste inför förra förlossningen) och känner mig riktigt taggad inför att föda nu!:) Och lite lite bättre humör har jag nu. Insåg att hur jobbigt det än känns nu så kommer bebisen nog inom en månad. Men jag hoppas såklart att han ska titta ut före bf för jag längtar mer och mer hela tiden nu. Men om en månad borde han vara ute. Positivt tänkande;)

• Carla300

Mammamu74: Va skönt att allt är okej!:)

Jag håller på att bli förkyld:( Trist. Hoppas att jag hålls någorlunda frisk idag i alla fall för det är bröllop på schemat idag. Får nu se hur länge jag orkar ikväll. Inga dom helst tecken på att något skulle vara på gång i alla fall. Förutom att jag sovit ovanligt bra inatt;)

• Carla300

Åh va spännande det ät här nu! Hoppas att det sätter igång för er snart:)

Jag överlevde bröllopet i högklackat och hade riktigt roligt:) Inga känningar what so ever på att något skulle vara på gång. Men jag har en ny taktik så jag får tiden att gå: planera in saker att göra varje dag.

Angående hinnsvepning så fick jag det tre gånger med sonen, funderade inte. Ich två gånger med dottern, fungerade inte... När jag väntade dottern sa bm att jag själv kunde göra hinnsvepning några dagar efter hennes om den inte fungerade men dottern kom ut sen lite mer än två dygn efter bms hinnsvepning.

• Carla300

Inga känningar alls här. Har de senaste dagarna fått tillbaka lite illamående vilket inte ät så kul. Kommer oftast på förmiddagen eller när jag åker buss.

Bebisen har huvudet rakt ner förutom på morgonen när det är väldigt högt upp och snett. Känner rörelser lite över allt så har svårt att placera hur bebisen ligger. På fredag har jag nästa bm besök. Har svårt att tro att det skulle bli bebis här den här veckan, men jag har så mycket program så det gör inget:) Är SÅ glad att jag kom ifrån mitt dåliga humör som framträdde förra veckan! Skulle inte ha velat vara så sur resten av tiden som är kvar.

Hoppas att det sätter igång för er snart!:)

• Carla300

Sarus85: Har inte haft några känningar alls före, men gick över tiden 16 dagar med första och 3 med andra. Slemproppen har båda gångerna börjat gå flera veckor före och jag har också börjat öppna mig några veckor före bf. Så jag räknar nog med att gå över bf den här gången också, tyvärr.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?