Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Jag har fått mjölkstockning med feber... Fick masserat bort det mesta i duschen och febern ha gått ner men det gör ännu jäkligt ont i bröstet. Inte alla roligt! Hoppas att det känns bättre imorgon.

Hembesök från bvc idag. Lillen har gått upp nästan 500 gram på sex dagar! Har tydligen bra mjölk:)

• Carla300

Va jobbigt theresemariah! Hoppas att det läker ihop snabbt.

Fick stockning i andra bröstet inatt och nästan 40 graders feber så nu blir det antibiotika för min del... Det gör så jäkla ont kan jag säga! Kan knappt stå upp utan att börja gråta. Inte vidare roligt. Hoppas att det går om snabbt! Kul sätt att fira 10 dagar...

• Carla300

Fy va läskigt sara! Tur att det inte var något värre fel...

Mjölkstockningen gick över i förrgår utan antibiotika. Vill undvika att ta det för amningen kan påverkas men har ett recept på det om det behövs. Igår var allt bra men idag fick jag tredje mjölkstockningen med hög feber inom fyra dagar! Är så trött på det att jag skulle kunna gråta... Det är inte lika smärtsamt nu som tidigare dock. Lillen har svårt att komma till ro, gillar inte nappen, skulle helst amma hela tiden men då får jag för mycket mjölk som blir till mjölkstockning. Dessutom verkar han ha magknip så får se om det blir magdroppar för hans del. Ser inte fram emot när mannen börjar jobba på måndag om jag mår likadant då! Tre små barn och hög feber ensam hela dagen... Hoppas att mjölkstockningarna slutar komma nu! Ska sluta amma långa stunder åt gången. Så just nu känns det inte så jättebra här.

• Carla300

Mjölkstockningarna har gett med sig här:) Jag ammar enbart och han vaknar själv när han ska äta med 2-4 timmars mellanrum. Igår, 17 dagar gammal, vägde han 4080g. När han föddes vägde han 3595 så riktigt bra viktuppgång:) Idag är tredje dagen jag är hemma ensam och det har gått bra att vara trebarnsmamma på egen hand också. Maken börjar komma in i jobbrutinerna igen. Lite magknip har lillen så får se hur det utvecklas. Det är full rulle här med tre under fyra:) Familjen känns fulltalig nu!

• Carla300

Har så fullt upp här med tre barn så hinner knappt vara inne och läsa vad ni skrivit!

Är lite avundsjuk på er dom bara har ett barn och kan sova på dagen! Lillen har magknip på kvällarna mest så han somnar sent(runt 22) och dottern stiger upp 6. Där mellan ska lillen äta 1-4 gånger... Tröttare än vanligt är jag minsann.

• Carla300

Inte ofta jag hinner kigga in nuförtiden. Dagarna bara flyger förbi och det är full rulle heela tiden med tre små i huset.

Jag är riktigt trött på avslaget nu! 5 veckor imorgon och med tidigare barn har det vara pågått 4 veckor. Försvinner nästan en dag för att återvända nästa så man hinner få upp hoppet att det kanske slutar, men nej...

• Carla300

Oj så roligt att tråden lever ännu så här långt senare! Och grattis till alla som väntat syskon! :) Här stängde nog bebisfabriken efter trean ;) Ska skola in alla barn på dagis i höst och börja studera!

• Carla300

Har knappt varit inloggad det senaste året och dessutom glömt bort den gär tråden! Men destu roligare när jag hittade den igen :)

• Carla300

Sökte in till socionom förra året och har skjutit upp starten med ett år och studerat på sidan om litegrann det senaste året. Har tänkt skaffa barnträdgårdslärarbehörighet. 3,5års studier så känns nog långt kvar tills man har jobb och fast inkomst. Hade först tänkt vara hemma ännu ett år men känner mig nu färdig med hemmalivet efter över fem år hemma!

Känns lite konstigt att ha en snart tvååring utan att också ha en bebis. Har så tätt mellan barnen att jag är ovan :)

• Carla300

Jag börjar studera imorgon! Skitnervöst. Men det har gått bra med dagisinskolningen i alla fall :) Blir nog konstigt att studera med en massa 19åringar :p Är ju "bara" fem år äldre men också en man och tre barn rikare!

• Carla300

Har haft så fullt upp så har inte hunnit kika in här. Började studera till socionom och inriktning barnträdgårdslärare :) Fullt upp med mycket hemstudier men det är roligt och det går riktigt bra för barnen på dagis! :) Så just nu känns det riktigt bra fastän det är lite stressigare och mer program än förut, men jag gillar när det händer saker.

Inte mycket kvar nu Oldy! Lycka till!

• Carla300

Förskolelärare är väl kanske den rikssvenska benämningen? Bor i Finland så vissa saker är olika.

• Carla300

Tack bra! Åker till Helsingfors ensam med alla tre barn idag och stannar två nätter. Blir nog en utmaning att ha 2 åringen fem timmar på tåg! Men det måste gå :) har haft fullt upp med praktik den senaste tiden så nu är det skönt med jullov! God jul till er!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?