99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Madonna: Är skitdålig på att prata finska;) Svenska är nog mitt modersmål och använder finska ganska sällan:p
Madonna: Är skitdålig på att prata finska;) Svenska är nog mitt modersmål och använder finska ganska sällan:p
Jag tänker köra med dusch och varm rispåse som smärtlindring likadant som förra gången. Men den här gången tänker jag nog åka in tidigare än förra gången så jag verkligen hinner in.
Är i vecka 34+5 nu. Ska till mvc imorgon och sen åker vi på bilsemester:) Tyckte idag att mina sandaler är lite trängre än normalt... Första gången jag märker att jag samlat på mig vatten, men vi har haft 28 grader idag så det är inte så konstigt.
Tog hem babykorgen idag:) Den ska bäddas sen när vi kommer hem från resan. Känns lite verkligare att vi ska få en till för varje dag som går. Inte mycket kvar och det märks. Är tröttare än vanligt och orkar inte stå så länge i sträck. Hoppas att vår semesterresa förlöper smidigt i alla fall:) Fastän det kommer att innebära en hel del gående.
Pcb fick jag med första barnet och det var riktigt bra nog!
Mvc idag och bebisen har antagligen vänt sig på tvären. Skit också. Får se vad läkaren säger nästa vecka. Nu far vi på semestertesa och hoppas att den förlöper smidigt:) Tillbaka igen nästa vecka, men har såklart tillgång till internet i alla fall så kommer nog att hänga här hur son helst;)
Spännande stumpan84! Lycka till sen när det är dags:)
Vecka 35+2 idag. Tror nog att bebisen inte har huvudet rakt ner. Känns inte så i alla fall. Så nu är jag lite småstressad över det. Men kanske han vänder sig nu när vi går så sjukt mycket. Är helt slut om kvällarna! Vi går mest eftersom vi befinner oss i en lite större stad och det blir snabbt många km.
Hade riktigt hemsk halsbränna natten till igår, men inatt var det kolugnt fastän jag ätit "fel" mat igår kväll... Säkert bebisen som låg väldigt högt upp i förrgår.
Hoppas att era bebisar kommer ut snart så ni slipper förvärkarna!
Jag har gått jättemycket idag och nu känner både jag och min man att huvudet är neråt igen. Hoppas att han stannar så nu! Senast så fixerade sig dottern aldrig utan låg med huvudet högt tills hon kom ut...
Jag måste nog säga att jag mår oförskämt bra för att vara i vecka 36 så går säkert över tiden bara för det;)
Hej på er!:)
Vi är ännu på semesterresa. Blev längre än vi trodde;) Men nu har vi fått vår syskonvagn. När vi kommer hem ska vi låna bas till babyskyddet av en kompis. Vi kommer att ha tre bakåtvända i baksätey men köpte en ny bil i sommar, en Touran så de ryms bra:) Ska köpa en skötbädd, nappar, blöjor, amningsinlägg och bindor ännu. Och så ska jag sy ny "kjol" åt babykorgen.
Bebisen ligget neråt med huvudet på kvällen men på morgonen snett neråt så absolut inte ens nära på fixerad. Ska till läkare på torsdag så får se vad hon säger. Vecka 37 imorgon! Mindre än en månad kvar nu. Har ganska mycket tryckkänsla neråt i samband med sammandragningar och så har jag börjat få ont i ryggen upptill.
Vi går en hel massa nu på resan och jag märker nog att jag inte orkar lika bra mera. Men riktigt hett har vi det inte:)
Hoppas att ni har det bra!!:)
Va jobbigt att förvärkarna bråkar så med dej fru mia! Men nu räknas ju din bebis som färdig så kanske det sätter igång på riktigt snart.
Jag börjar känna mig obekväm med att inte vara hemma nu när det är bara 4 veckor kvar. Men imorgon åker vi hem så då får jag fixa det sista inför bebisen. Börjar nog kännas nära nu! Han kan ju nästan komma när som helst nu, men det kan också dröja ännu 6 veckor...
Fru mia: Jag hade gbs med sonen. Fick åka in och stoppa värkar i vecka 27 och 32. Fick antibiotika första gången och det gjorde så värkarna slutade. Men gbs konstaterades först en vecka efter förlossningen när jag fick en infektion i livmodern. Skulle få antibiotika i dropp när dottern föddes med det gick så snabbt att jag inte hann få det. Båda barnen har varit helt friska ändå utan krångel.
Imorgon ska de ta prov och se om jag har gbs också nu (hade det alltså också med dottern men fick inga värkar för tidigt).
27 dagar kvar till bf. 6 dagar tills han är färdig!
Fru mia: Fick lite ont i magen och jättehög feber. Fick antibiotika i dropp några dagar så blev jag frisk. De kom från hemsjukvården så fick vara hemma i alla fall.
MVC besök idag med läkarundersökning. Vikt +4,6. Blodtrycket lågt och hjärtljud 125-130. Sf mått samma som för två veckor sen. Livmodertappen lite kortare och mjukare men stängd. Bebisen ligger snett så det blir ännu ett ul för oss inom den närmaste tiden och läkarbedömning. Vet ännu inte när. Skit. Trodde nog att han var med huvudet ner nu. Vill inte bli snittad!