Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Oj vad många vi är med bf den tredje! Välkommen sarus85!

Mår oförskämt bra just nu så har inget att klaga på:) Önskar bara att lillen ska vända på sig. Har ingen foglossning ännu. Sist kom det riktigt på slutet. Hoppas att ni haft en bra helg:)

• Carla300

Kände såklart av foglossningen för första gången den här graviditeten igår direkt efter att jag skrev här att jag inte känt av den:p Men det var bara lite så så länge den håller sig så ska jag nog överleva. Får sakta ner farten lite bara:)

Den här veckans höjdpunkt är mvc besök på fredag.

Har ni tänkt dricka hallonbladste?

• Carla300

Jag blödde mindre med sonen än dottern och då drack jag betydligt mer hallonblaste med sonen. Blödde mindre både under och efter förkossningen. Tänker dricka det nu också i lösvikt. Kanske köper påsar också om jag vill dricka någon annanstans än hemma.

Angående att få igång förlossningen fungerade det inte för mig. Gick över tiden 16 dagar med sonen. Men de rekommenderar att man börjar dricka först i vecka 36.

• Carla300

Mammaspärlaa: Har inte hört om några dåliga sidor med hallonbladste, förutom att man kan få sammandragningar av det. Vet faktiskt inte om det lönar sig att dricka vid mens. Men det borde väl fungera där också skulle man tycka.

Men för att det ska ha någon verkan inför förlossningen ska man dricka en kopp per dag från 35+0 till 37+0 och sen tre koppar per dag efter det och gärna fortsätta efter förlossningen. Men det måste man ju inte följa precis. Ungefärlig bruksanvisning bara:)

Vecka 32+0 idag:) Nu är det inte så mycket kvar inte! Om fem veckor så är det fritt fram för honom att komma ut! Men jag hoppas att han stannar till vecka 40 för före det har vi inplanerat program.

Om två veckor ska han ligga rätt annars blir det vändning. Är ganska stressad över det måste jag säga. Vill så gärna föda vaginalt!

• Carla300

Min ligger med huvudet vid höger revben och sparkar neråt. Han har legat så sen vecka 15+0. Första barnet låg med huvudet ner hela tiden egentligen. Andra låg så högt att de inte kände huvudet men det var nog neråt så ingen vändning behövdes.

Försöker göra lite övningar för att få den att svänga sig men hittills utan resultat. Har en väldigt liten mage så har svårt att se hur han ska rymmas att vända sig men jag håller tummarna.

• Carla300

Idag var jag till mvc igen. Bebisen sparkade mig i sidan istället för neråt för första gången igår kväll och det visade sig att han nu vänt sig med huvudet neråt! Känns så skönt att slippa det stressmomentet! Annars var allt bra med oss också.

Plockade fram alla små bebiskläder igår och började packa bb väskan. Det är ju faktiskt inte långt kvar nu så bäst att börja på:)

• Carla300

Ja det känns verkligen jättebra!:) Nog för att han kan vända sig ännu men det här är i alla fall ett steg i rätt riktning.

Har de sista babykläderna i tvättmaskinen nu. Sen när de är torra så ska jag nog packa färdigt bb väskan. Eller det som går att packa ner i alla fall. Hade egentligen tänkt göra det först i augusti men när vi ska på bilsemester en bra bit bort så kommer bebisen säkert ut då om jag inte har med väskan;)

Min första kom i vecka 42+2 och då var väskan packad 10 veckor före det, för han ville ut redan i vecka 28 och 33 men de fick stop på de värkarna. Med andra gick jag över bara tre dagar. Hade väskan packad i vecka 32 om jag inte mins helt fel...

• Carla300

Jag tycker att det är skönt att ha det gjort, speciellt nu när min man får semester im en vecka och när den slutar är jag i vecka 37+0 så då är det ju fritt fram för bebisen att komma! Vill inte slösa bort semestern på att tvätta kläder...

• Carla300

Välkommen petrina!

Va härligt med bröllop sara h! Är lite mer än två år sen jag gifte mig och det var en helt uuunderbar dag!

Nu är det 52 dagar kvar för min del. Men om precis en månad, den 13/8 så är jag i vecka 37+0 så då får bebisen titta ut om han vill! Och om två månader har jag gått över tiden 10 dagar... ;)

• Carla300

Jag har nog bara med en väska. Har räckt med det förut.

Idag blev vi faddrar till en liten tjej:) Hon sov i min famn en bra stund och man hann nog bli ganska så babysjuk! Men inte mycket kvar nu.

Min man får semester på fredag. Ska bli så skönt!!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?