Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Fick igår onda förvärkar efter "mys". Har haft det tidigare men inte så här ont! Tror det beror på att han har huvudet neråt nu... 3-4 minuters mellanrum i flera timmar tills jag somnade ifrån det. Bra övning att andas igenom dem:p Hoppas att de inte påverkar tappen bara... Får väl ta det lite lugnt på den fronten nu ett tag. Vill inte ha ut honom ännu!

Någon annan som får förvärkar efteråt?

• Carla300

50 dagar kvar idag:) Pirrar lite i magen när jag tänker på det! Det är faktiskt inte så mycket kvar nu. Om 29 dagar räknas bebisen som färdig!

Packade bb väskan igår. Ska ha med nappar också men de har jag ännu inte köpt. Och morgonrock, kamera, laddare men de används nog ännu före ungen kommer ut:)

Skillnad mellan sammandragningar och förvärkar för mig är att sammandragningarna inte gör ont utan bara spänner och trycker. Men som sagt får jag förvärkar bara efter mys.

Börjar faktiskt bli lite nervös inför vår kommande semesterresa. Om två veckor far vi iväg (är då i vecka 34+6) och är borta ca en vecka. Vill inte föda barn då för det är 500km hemifrån, men det finns många förlossningssjukhus att välja på där så det går nog att föda där. Men eftersom jag gått över med båda barnen tror jag nog att det blir så nu också.

• Carla300

Vecka 34(33+0) idag:) 4 veckor kvar till "färdig". Imorgon ska jag ligga en timme i tandläkarstolen. Har redan obekvämt när jag ligger på rygg så får nu se hur det går...

Städade ur en låda till i byrån igår så ni ryms bebiskläderna bra där. Känns inte som att det är så mycket kvar att göra nu! Ska bara njuta av gubbens semester från och med fredag:)

• Carla300

Grattis carror!!

Mitt tandläkarbesök gick jättebra!:) Tog 10 minuter att fixa ett hål och nu behöver jag inte komma tillbaka före nästa år! Trodde aldrig att det skulle gå så smidigt:)

Men allt kan såklart inte vara bra på en gång. Vi har problem mes vår nya bil som hotar hela semestern. Är så förbannad på den otur vi har med bilar!! Får antagen ta tåget till mina morföräldrar för att hämta hem syskonvagnen. Annars hade vi tänkt ta en bilsemester dit hela familjen. Fy fan för krångel säger jag bara...

• Carla300

Petrina: Jag gjorde det förra månaden. Tänkte nog nästan spy upp drycken igen...

47 dagar kvar.

• Carla300

33+3 idag och min man får semester idag!:) Ska bli så skönt! Han har inte haft semester förut och inte varit ledig mer än en vecka i sträck på fem år!

• Carla300

Har nog helt andra sammandragningar nu med tredje barnet. Gör inte ont men gud så hård magen blir och så trycker det neråt mycket fastän bebis ligger högt. Får ändå inte många per dag ännu som tur är.

Det är så spännande att man inte vet när bebisen vill ut och hur det kommer att starta:) Spännande!

• Carla300

Jag borde också laga mat och frysa ner. Åtminstone så mycket att det räcker de dagar jag är på bb. Men det får bli efter semestern. Vi ska åka bort 1,5 vecka snart. Ska bli kul att komma bort lite innan lillen kommer, nog för att det också är lite jobbigt att resa med en 3åring och en 17 månaders... Men tror nog att det positiva väger upp:)

• Carla300

6 veckor kvar till bf idag. Och 3 tills han är klar:D Om en vecka börjar jag med hallonbladsté. Fick låna en hel hög babykläder igår så nu har jag mera att tvätta. Men det hinner jag inte göre före vi börjar på med våra semesterresor antingen imorgon eller på torsdag. Den här veckan hämtar vi hem babykorgen och nästa vecka syskonvagnen:) Sen är det bara att köpa blöjor, amningsinlägg och sånt kvar.

En bekant till mig fick sib son inatt. Började inte längta mindre;)

• Carla300

Vasa, Finland:)

Alltså jösses vad jag är känslig idag! Får tårar i ögonen av ingenting! Hormonstinn;)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?