-
Jepp... börjar som sagt redan få känningar i form av ökade sd och ibland riktigt kraftiga sådana... och slempropp som släpper i omgångar...fru mia skrev 2013-07-26 22:31:27 följande:Ja precis! De är egentligen bara psykiskt :) bebisen kommer när den vill oavsett :)
-
fru mia skrev 2013-07-26 22:50:46 följande:Ja känner ju att de finns ett slut graviditeten... med skräckblandad förtjusning :)
Hehe jag längtar mer efter att få det överstökat.. Missförstå mig rätt! Förlossning är jävligt häftigt men fy fan va smärtsam och det ser jag inte fram mot! :-P Visst det finns epudiral men nej tack, vill känna när jag har mina egna värkar och inte lita på en maskin så jag kör fullt ut med värme, tens och lustgas... Funkade skitbra förra gången fast denna gången så ska jag försöka va längre i duschen/badet och använda mindre lustgas... -
fru mia skrev 2013-07-27 08:58:53 följande:Förra gången hann jag inte få nån annan smärtlindring än lustgas & nålar i örat... får jag chansen kommer jag absolut ta bedövning! Den där som beskrevs tidigare i tråden, inte ryggbedövningen. Mammamu: blir tvungen att hänga kvar här när bebisen kommit, spännande att följa alla :)
Nålar i örat klarar jag inte av... Har stor fobi mot nålar... -
Idag fick jag en liten blödning.. Troligtvis slemproppen som har släppt... Får vi väl se om något mer händer :-P
-
Stora My skrev 2013-07-31 09:11:28 följande:Hur går det för dig Stumpan?
Jodå... Jag har riktigt dålig i magen idagoch för första gången sov jag tilk halv 12 (!!!!) på dagen! Tror kroppen vilar upp sig inför fl nu... Har haft en del sd nu också varav vissa varit riktigt kraftiga såsnart kommer han! -
Varje natt samma sak, vaknar av regelbundna sd som sen klingar av så fort jag går upp... absolut att kroppen behöver öva men måste den göra de på natten så jag inte får sova? *gäspar*
-
Åhhh vad drygt! Jag drog iväg på ikea idag för att se om de kunde få bebisen att bestämma sig och jag är lite öm nu så vi får se... tänkte äta lite sen lägga mig och vila lite och kolla på nån bra anime...fru mia skrev 2013-08-01 11:20:05 följande:Ännu en natt av onda förvärkar som försvinner på morgonen precis som dina stumpan84!
-
Min får gärna komma nu! Är i 36+1 och nu är den jäkla värmen tillbaka men nu har jag börjat få sd även på dagen (dock inte smärtsamma men med tryck neråt) så får väl hoppas att det går framåt nu! :Pfru mia skrev 2013-08-01 23:05:32 följande:
Visst är det surt! Vill ju att bebisen stannar till 37 fullgångna men de tar på krafterna.... kanske sitter här efter BF med samma förvärkar.... imponerad att du gått på Ikea! Jag får panik där även när jag inte är gravid :) -
Jag är här! Har hållt mig aktiv som tusan om dagarna då det är ända sättet för mig att få sömn om nätterna, genom att trötta ut kroppen rejält! Fast det är ju inte så svårt i denna värmen och med bulan ;) Idag sattes skötbordet upp så nu fattas bara skötbädd sen är allt officiellt redo för den lilla! Min pappa kom med en påse frukt till mig idag (han är min hjälte!!) och svärmor kom med hemmaodlade grönsaker! Storleken på hennes morötter och zuccini är verkligen inte att leka med! Så nu ska jag laga ratatouille (??) och äta gott varje dag! Igår dansa jag lite medans jag lagade maten och jäklar killen åkte ner! Magen är såååå mycket lägre idag än igår och efter både ikea och blomsterbutik PLUS sätta ihop skötbord så börjar det faktiskt mola lite ;)
Nu ska jag gå ut och laga kyckling i jordnötssås med en god sallad till! Efterrätt blir så klart fruktsallad ;) -
fru mia skrev 2013-08-06 21:20:34 följande:Trodde du var & födde barn :)
Tyvärr inte än! Idag är jag exakt lika långt gången som jag vart när vattnet gick med förra. Var sååå stensäker på att han skulle komma denna veckan men han verkar trivas där inne! 22 dagar kvar till bf!