Inlägg från: Stumpan84 |Visa alla inlägg
  • Stumpan84

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ingen bebis idag heller men en jävla massa förvärkar och ont... Får väl se om kompisen har rätt och han kommer imorgon...

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-30 09:27:51 följande:
    Helt galet!

Mmm... Till och med min bm har hakan i golvet.. Hon kommer nog vägra tro på de när jag kommer till henne nästa vecka för ny kontroll...
  • Stumpan84

Oj oj oj! Min mutta nyser! haha Nä men slemproppen släppte nu på toa! Och inte de lilla heller utan den äckliga versionen :P

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-31 16:15:33 följande:

Ha ha ha!!!!! Nu vore det väl själva f*n om han inte kommer ut i helgen!
    Eller hur! :P
  • Stumpan84
    Carla300 skrev 2013-08-31 19:46:44 följande:
    Stumpan84: Håller tummarna att det blir bebis inom kort:)

Jag har varit helt otroligt aktiv och produktiv idag! Avalutade med en brakmåltid. Åt hur mycket som helst!:p Så nu har jag laddat med näring. Kom ut nu bebis:D

Nu har magen kommit igång och sammandragningarna är hårdare!
  • Stumpan84
    Sara H skrev 2013-08-31 20:19:04 följande:
    Håller tummarna för att det är bebis på gång! Heja heja!

Hoppas jag med
  • Stumpan84

Åt helvete!! Dom jävla värkarna försvann och nu på morgonen släppte mer av proppen men den jäkla ungen trivs där inne! Jag orkar inte mer falsklarm!!!!

• Stumpan84
    oldy skrev 2013-09-01 12:07:25 följande:
    Tack hörrni!

Bm trodde först inte det var vattnet, jag blev lite irriterad för jag var så säker på det. Hon kollade sen bindan & sa att det utan tvekan var vattnet.

Tillbaka på kontroll imorgon fm om inget annat händer innan dess.

Hem & vila och förbereda sig nu då!

Lycka till!
  • Stumpan84
    Sara H skrev 2013-09-01 14:11:37 följande:
    Sarus85: Nej, jag kommer inte bli igångsatt. Det är viktigt att värkarbetet kommer igång av sig själv och funkar effektivt när rumpan ska ut först. Så jag hoppas att kroppen kommer jobba på bra!

Min frisörska ska snart få sitt andra barn och både denna och första är säte och hon poppade ut den första vaginalt och hoppas på samma med denna men det beror ju på om hon hamnar i Malmö eller Lund (hon bor i Svedala) men så som jag uppfattade det hela så fick hon bara ta i lite mer när hon krystade och sen kom han tydligen som en champagnekork haha
  • Stumpan84
    Sara H skrev 2013-09-01 14:42:46 följande:
    Ja, det låter ju lysande, hoppas på nåt liknande.

Min ena lillebrorsa är född i säte, och från det att den första värken kom för mamma tog det lika lång tid att föda honom som det tog att föda mig. Det drog igång vid lunchtid båda gångerna, och vid 18.30 var vi ute.

Hoppas att det går lika smidigt för dig då! Har dom röntgat ditt bäcken?
  • Stumpan84
    Sara H skrev 2013-09-01 17:05:29 följande:
    Jag ska på röntgen imorgon och på TUL på tisdag. I torsdags visade TUL på att han vägde 2,9 kg, så han ser ju inte ut att bli nån tungviktare. Och förlossningsläkaren trodde att min bäckenmått säkert ska vara ok, så jag hoppas på det.

Då ska jag hålla tummarna för att läkaren har rätt! Om han ligger i säte så kanske det är skönt att han inte blir en tungviktare? :-P
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?