Inlägg från: Stumpan84 |Visa alla inlägg
  • Stumpan84

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

oldy skrev 2013-08-21 16:55:24 följande:
    Vad många det är som fått sina bebisar innan BF. Ska inte det vara ovanligare?

Båda mina kom tidigt (första 2 dagar innan efter att ha blivit konstant stoppad från vecka 26 och andra kom 37+4 efter igångsättning pga vattenavgång) men min kropp är antigraviditet med... Nu har jag 8 dagar kvar och det är första gången jag har gått så här långt utan komplikationer! Dock är jag vääääldigt redo att få ut han nu :-P
  • Stumpan84

Hänger mig själv nu... Trött på falsklarm om kvällarna, trött på ont i bäcknet, trött på dåligt mående, trött på fan allt som har med graviditet att göra!!

• Stumpan84

5 dagar kvar här men grabben verkar trivas i magen! Vart så desperat igår att jag ägna mig åt att peta på han konstant och störa han så han inte fick sova meeen han hämnades mot mina revben så jag ansåg mig slagen och slutade.. Funderar på trippel mängd hallonbladste i en och samma mugg idag men det är kanske inte heller bra idé? :-P

• Stumpan84

Var hos bm idag och mitt sfmått har inte ökat sen senaste mätningen som var för en månad sen ca.. har gått ifrån att ligga precis under genomsnitt till att balansera på minsta tillåtna mått i min vecka (39+4)... han rör sig om dagarna och så men man undrar ju ändå vad som är fel... han är inte ett dugg fixerad utan fullt rörlig med huvudet och det visste jag för jag kan känna hur han får ner handen vid tappen ibland.. 

• Stumpan84
    Stora My skrev 2013-08-26 16:09:28 följande:
    Stumpan: tråkigt angående fortfarande rörlig (inte ovanligt för omföderskor) och SF måttet. Konstigt bm inte mätt dig varje gång. Hur som helst, ska du få komma på tul eller kollar de inte desto mer när BF är snart?
    Håller tummarna din bebis mår bra. Behöver ju inte vara något fel, blir ju inte alltid rätt mätt varje gång.
    Jag hade en tid för 2 veckor sen men missade den så det är mitt fel att det dröjt så länge mellan.. vi skulle avvakta till den tredje för hon trodde inte jag skulle föda innan dess då han ligger så högt upp och han behöver ner och retas med tappen för att det ska komma igång eller att vattnet går men jag är bergsäker på att min tapp inte är ett dugg öppen och då är oddsen extremt små att vattnet går tydligen.. han rör sig som han ska så där är inga konstigheter men känns ändå som världens käftsmäll att det är så lågt...
  • Stumpan84

Bf idag.... Uuuuuuuuuuuuuut din envisa unge!! Han kommer ha utegångsförbud tills han är 24 om han inte kommer ut nu!!

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-28 11:55:01 följande:
    Vad tror du om att ändra taktik? Han får absolut inte komma ut nu?

Ja så tänker jag idag för mitt dryga x fyller år idag och jag vill inte att min guldklimp fyller år samma dag som honom!
  • Stumpan84
    madelenee skrev 2013-08-28 14:51:26 följande:
    Har idag haft som kraftig mensvärk till och från, sen jag vaknade. Och samtidigt haft ett starkt tryck neråt. Är i v. 39+0 idag och har inte känt en enda förvärk eller sammandragning innan, så tänkte att det kanske var såhär förvärkar känns.

Men nu känns det som att det gör ondare och ondare, orkar t.ex inte skriva här under tiden en "värk" håller på. Och i början orkade jag va uppe och gå m.m. Har försökt klocka dom lite och de kommer med ca. 3-4 minuters mellanrum och håller i sig i ca 1 minut. Det är det som gör mig lite nervös, att de kommer ganska tätt liksom. Vi har 10 mil och drygt 1 timme ner till förlossningen och min BM har rekommenderat att åka när det är 10 minuter mellan värkarna.

Har tagit 2 Alvedon nu, för att se om det släpper lite. För i så fall ska det tydligen va förvärkar bara?

Men vad tror ni? Kan det va värkar, så man ska ringa ner till förlossningen, eller är det bara vanliga förvärkar?

Känner mig som en nojig förstföderska, haha.

Låter som att det är på G! Jag hade absolut ringt in om jag var du!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?