• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2014-03-14 15:15:44 följande:
    Men vad härligt! smile1.gif Perfekt ju!

Jo, det känns helt klart lite läskigt att flytta. Även om jag flyttat tusen gånger från norr till söder och lite här och var däremellan, är det ändå ett stort steg. Jag hatar avslut och tycker det är jobbigt att bryta upp, vi har det ju ändå väldigt bra här och det känns såklart trist att lämna vänner och bekanta.

Men samtidigt har jag sett fram emot att flytta närmare min familj väldigt länge, och det känns verkligen som att det är läge nu när vi fått barn. Så det ska ju samtidigt bli väldigt skönt och kul! Skaraborg är helt nya marker för oss (maken gjorde lumpen i Skövde men den vistelsen räknas ju knappt) så det blir att börja om helt från början med allt. Men det kommer säkert gå bra! Så nu kikar vi på hus för fullt. smile1.gif

Trevlig helg på er alla!
    Förstår att det är lite läskigt men samtidigt spännande med nåt nytt. Och precis som det sades här innan så är ju Tor så liten så han inte skaffat sig några kompisar, eller ja förutom Stina då .
  • oldy
    Sara H skrev 2014-03-14 19:47:41 följande:
    Hihi, precis! Dags att leka igen snart. smile5.gif
    Ja! Kanske öppna förskolan eller nåt någon dag .
  • oldy

Krya på Evelin!

Vi kör på liberos 4:or, har provat up&go men de läcker alltid när hon bajsar..

• oldy
    Sara H skrev 2014-03-24 06:08:58 följande:

Stackars Evelin, hoppas hon kryar på sig! Tor är jättesnorig och rinnig i ögonen, men har ingen feber och är pigg, även om näsan irriterar honom såklart. Vi har både Up & Go och Comfort 5:or till honom, Up & Go sitter bra, men har läckt kiss ett par gånger den här veckan vilket Comfort inte gör. Så vi växlar lite under dagen. smile1.gif

Det står ju från 10 kg på 5:orna va? Men bra att de funkar ändå, för Stina har fått så goa lår så 4:orna stasar rejält där.. Då ska jag också prova 5:an på henne .
  • oldy

Vad tråkigt, fru Mia! :(

Hoppas att du snabbt mår bättre så du kan njuta av resan.

• oldy

Härligt att höra fru Mia! :) Gott bemötande och förtroende för läkaren är ju ett stort plus i kanten. Ha det så himla härligt på Cypern!

• oldy

Hur stora är era knoddar nu?

Stinis blev 8 månader den 2:a och väger nu 9,5 kg och är 73,4 cm lång. Stora tjejen nu! :)

• oldy
    Stora My skrev 2014-05-10 21:58:40 följande:

Hur har det gått med att bli av med graviditetskilona? Jag har jobbat på under våren och har nu bara 1 kg kvar. Gick ju denna gång upp 20 så det känns skönt vara tillbaka, även om magen än är lite gravidputig. smile1.gif

Gick upp 16 kg och har gått ner 18. Men skulle gärna vilja gå ner 5-6 till. Har några sluta-röka-kilon kvar..

Tycker allt fladdrar på kroppen!
  • oldy

Så himla bra inställning, Sara!

Jag har en kompis som tänker mycket på att gå ner i vikt och det påverkar lätt en själv. Men jag är i bättre form än innan jag blev gravid åtminstone, har lagt ner cola och godis varje dag (ok lite mörkchoklad MÅSTE jag bara ha) och denna helgen har det blivit 4 timmars promenad.

Är så stolt över min kropp som bakade och ploppade ut min fina lilla tjej!

• oldy

Här har det varit minst 25 grader och Stina har badat utomhus! B-).

Hon är inte ett dugg intresserad av att krypa, hon sitter läääänge på samma ställe och leker. Tycker om att få plocka ur leksakerna själv ur lådan. Förflyttar sig bara bakåt eller i cirklar, hehe. Helst av allt vill hon gå, men har varken balans eller fysik så jag får hålla henne i händerna.

Hon har också blivit en liten pajas. Gör roliga rörelser med huvudet, babblar och låter mycket, viftar med händerna när hon vill höra "imse vimse spindel".. En rolig liten tjeja det här!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?