• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia skrev 2013-11-10 13:58:07 följande:

Ja visst går det fort! Nu vänder sig Evelin så fort jag lägger henne på magen undar om hon tyckte de va roligt eller helt enkelt inte vill ligga på mage.. Tycker Stina om att ligga på magen?

Haha så kul! Nej Stina gillar det inte alls. Hon är dock på något konstigt vänster ändå väldigt stark i nacken, men jag får nog kämpa på & hoppas att hon lär sig att gilla det. Har du nåt tips?
  • oldy

Då är det inte bara här det är svårt att få barnet att gymma någonstans förutom på mig då . Hon är jättestark i alla fall, så någon nytta gör det väl ändå.

• oldy
    fru mia skrev 2013-11-11 16:50:11 följande:

Jag har inte ens något babygym, har bara lagt henne på en filt ibland & inbillat mig att de ska vara roligt :)
    Man behöver ju inte så avancerade saker egentligen. Jag som är pedagog vet ju att det är oftast det man "uppfinner" själv som är mest givande .
  • oldy

Stina är 2,5 månad & hon är nog inte långt ifrån storlek 68. Hon är en knubbig bebis & det är inte konstigt när man äter 25 gånger per dag!

• oldy

Här är också snart dags för vaccin, ska man vara beredd med alvedon hemma hörde jag? Är det rump-tabletter som gäller då? .

Ikväll har mina föräldrar passat Stina för första gången. Jag bjöd ut mina vänner som fyllde år omkring Stinas födsel. Två timmar var jag iväg, det räckte gott och väl! . Det hade gått bra, Stina var nöjd mest hela kvällen.

• oldy
    fru mia skrev 2013-11-16 14:34:06 följande:

Skönt att komma iväg & säkert roligt för dina föräldrar att passa stina! Precis, rump- tabletterna eller suppar som dom säger på apoteket är jättebra, använder alvedon. Gillar inte ipren för jag missade när ena dottern va liten att man skulle dela på den för rätt dos, va ju ingen fara men irriterande!
    Ja suppar var ordet jag sökte ju! . Jo alvedon känns bättre för kroppen än Ipren..
  • oldy

Idag låg Stina på mage i sitt gym & tränade nacken utan att protestera för en gångs skull, hon hade bajsat precis innan och blir oftast på bra humör då .

• oldy

Stina väger 6295 gr & 61 cm lång nu! . Fick tips av BVC att amma fyra gånger, två gånger per bröst, vid varje amning. Så blir hon rejält mätt, sover bättre & magen kan få vila lite. Funkade jättebra ikväll, inget skrik & gnäll. Hoppas det fortsätter så .

• oldy
    ThereseMariaH skrev 2013-11-24 20:11:40 följande:

Ok :) då är det nog samma här. Har fortfarande inte fått någon kallelse för efterkontroll på Mvc heller. Får väl ringa själv i veckan om det inte händer nåt. I veckan blir det julstädning inför första advent och handla lite fint julpynt :) och baka lussebullar som bi ska äta till julkalendern på söndag :) ska bli mys! :)
    Här får man ingen kallelse, man får boka själv :)
  • oldy
    Stora My skrev 2013-11-25 11:32:09 följande:

Denna vecka har jag fullt upp att fixa och dona inför lilla killens dop på lördag. Ska baka bröd imorgon, handla allt på torsdag, göra tårtorna på fredag, sen ska vi laga mat på lördagmorgon. Känns lite "stressigt" men det går nog bra.

Kommer ni ha dop eller har haft redan?

Vi ska ha dop 7/12. Tänkte också baka egen tårta, men köper istället för jag vet inte hur man ska hinna fixa allt..
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?