Sara H skrev 2014-01-16 12:33:13 följande:
Grattis på femmånadersdagen! Usch, tråkigt med magsjuka, hoppas ni slipper undan! Tor är snart 4,5 månad och väger 7525 g och är 65,5 cm lång. Inom en vecka har han fördubblat födelsevikten, galet att han blivit så stor! Dock har han en tung dag idag med mycket missnöje och ingen sömn. Väldigt olikt honom. Tror att det är en blandning av trötthet från en intrycksfylld dag igår och kliande tandkött. Min man är tydligen att föredra idag, jag duger bara till mat... Jag trivs jättebra som lärare! Det är oerhört givande att få jobba med ungdomar och se dem utvecklas. Jag tycker att tonåringar är hur roliga som helst, och det blir många skratt varje arbetsdag! Det är klart att det bitvis är tufft med konflikter, mobbning, skolk, icke godkända betyg och framför allt all administration och dokumentation (som nu äntligen ska minska), men för mig finns det en tjusning i att lösa problemen. Och alla jobb är ju bitvis tuffa på sina sätt.
Vad stor tor har blivit! På badrumsvågen väger Evelin 7, 2 men hon sitter lite vingligt så det är nog inte pålitligt :) Roligt jobb du har! Fast när det gäller mobbing måste de ju vara jättejobbigt! Minns ju hur elaka endel var mot varandra i den åldern.