• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2014-02-20 18:23:19 följande:
    Vi har inte rest någonstans än. Fixade pass förra året då jag tänkte vi skulle åka utomlands men det blev inte av. Men nu ska det bli av. Härligt med Cypern. Har bara hört gott om det. Min bror med familj var dit i juni förra året.

Vi har också tänkt resa länge men det har inte heller blivit av förrens nu. Vi har bokat all inclusive på ett hotell som har väldigt gott ryckte om b la maten & god mat är ju aldrig fel :P
  • fru mia
    Sara H skrev 2014-02-21 12:54:43 följande:
    En fråga: Är det nån av er som har/haft kopparspiral? Jag har haft min sedan slutet av november och inte känt av den alls hittills. Men den senaste veckan har jag haft molvärk i livmodertrakten, och även känningar från tryck utifrån, t.ex. när sonen sitter på magen. Har varit magsjuk i två dagar, och även om jag mår bra nu har jag ingen aptit alls (väldigt olikt mig!), så jag misstänker att det kanske kan ha med spiralen att göra? Har aldrig hört om kräkningar pga kopparspiral dock. Jag är INTE gravid, så de misstankarna kan ni släppa. Får ringa MVC på måndag om det inte ger med sig. Trevlig helg på er alla!

Jag har haft kopparspiral, hade inte dom besvären men den satt inte rätt, både jag och maken kände av den. Vad jag förstår är det inte helt ovanligt att den sitter fel. Förrutom illamåendet, kan de va ägglossning du känner av?
  • fru mia
    Sara H skrev 2014-02-24 18:38:33 följande:
    Det känns bättre nu, dessvärre har jag feber sedan igår (går lite upp och ner men försvinner inte) så nu har jag ont i hela kroppen istället. Kanske var det en liten föraning jag kände i magen bara.

Fy sjutton! De är ju ingen höjdare! Krya på dig!
  • fru mia

Nästa helg är det dags för Evelins något försenade dop. Tänkte ge mig på att baka en våningtårta med sockerpasta utan på men vad kan man ha i? Enda jag kommit på hittills är vaniljkräm & hallon/grädde. Har ni haft dop, vad bjöd ni på för smaskigt?

• fru mia

Tack! Ja de blir nog vanilj & hallon tror jag. Rulltårta är ju riktigt gott också! Planen från början var en tårta på marängbotten men har provbakat 2 ggr & bara misslyckas :/. Har aldrig gjort våningstårta men går det åt skogen har jag en granne som får rycka in &hjälpa mig :) Stora my, jösses vad snabb han är med tänderna! Hoppas han bkir helt frisk snart!

• fru mia
    Stora My skrev 2014-03-02 17:08:24 följande:
    Ja tokigt det här med tänderna. Första kom ju redan vid 4.5 månad. Som tur är har han inte bitit i bröstet.

Ha ha fan vad ont de skulle göra!
  • fru mia

Oldy: stina är säkert på G. Först i några dagar lät det mmmmaammm mamama typ men nu mamma =) dom stora tjejerna sa pappa långt innan mamma båda två men nu så =) Hon kan varken åla eller krypa men i dag när vi kollade på storesyrrornas friidrott så satt hon på rumpan & hoppade framåt =) Imorrn ska vi till öronmottagningen eftersom hon haft två öroninflammationer på två månader & de fanns inga tider på sjukhuset vi tillhör så vi får åka 9 mil enkel resa...

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?