• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ja visst går det fort! Nu vänder sig Evelin så fort jag lägger henne på magen undar om hon tyckte de va roligt eller helt enkelt inte vill ligga på mage.. Tycker Stina om att ligga på magen?

• fru mia

Oldy: Jag har haft dåligt samvete för att Evelin inte ligger på mage så ofta, hon är inte så förtjust i att ligga plant varken mage eller rygg, inget vi tränat på så de måste vara inprogrammerat på något vis :) Stora my: ojoj vad lång han är! Sara H: rygg till mage måste ju vara mycket svårare, stark kille!

• fru mia
    oldy skrev 2013-11-11 09:55:45 följande:
    Då är det inte bara här det är svårt att få barnet att gymma någonstans förutom på mig då . Hon är jättestark i alla fall, så någon nytta gör det väl ändå.

Jag har inte ens något babygym, har bara lagt henne på en filt ibland & inbillat mig att de ska vara roligt :)
  • fru mia
    oldy skrev 2013-11-11 18:54:09 följande:
    Man behöver ju inte så avancerade saker egentligen. Jag som är pedagog vet ju att det är oftast det man "uppfinner" själv som är mest givande .

Ja precis! När jag tar fram den *förbaskade illalåtande pingvinen* är det roligt en stund :)
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-11-13 15:49:42 följande:
    Varit på Bvc idag. Min minsta är "bara" 60 cm lång och väger 6300 g. Gjort 2 månaders läkarkontrollen också. Allt bra, läkaren var nöjd.

Stor kille!!! Vi ska till bvc i morrn, hon är 3 månader så de blir vaccination då.
  • fru mia

De va tydligen 2 sprutor lillan skulle ha idag, kan inte minnas att syskonen fått 2 sprutor vid samma tillfälle nån gång. Växt som tusan hade hon gjort 6003g 61,5 cm lång är hon nu.

• fru mia

Ja de gick bra, fast hon blev jätte ledsen :( tittade i stora tjejernas böcker från bvc & 3 åringen har tydligen fått 2 sprutor samtidigt vid två olika tillfällen, hade helt förträngt de. Verkar som att pneumokocker är den andra sprutan, den fick inte min 5 åring när hon var liten.

• fru mia
    oldy skrev 2013-11-15 08:25:39 följande:
    Stina är 2,5 månad & hon är nog inte långt ifrån storlek 68. Hon är en knubbig bebis & det är inte konstigt när man äter 25 gånger per dag!

Stina är en klok tjej! Så fantastiskt att få äta så ofta :)
  • fru mia
    madelenee skrev 2013-11-15 11:24:06 följande:
    Inatt har Julia sovit mellan 20.30-10.30, vaknade 23.30 och 6.30 för mat, men somnade snabbt om igen. Underbart med sovmorgon :D. Dessutom har hon strl. 62 på sig idag för första gången. Är drygt 2,5 månader :). Hon blir så stor!

Härligt för er båda!
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-11-15 18:40:38 följande:
    Just det, pneumokocker. Men jag kom inte heller ihåg att det är två. Bra att veta, vi ska ta sprutorna om 2.5 vecka.

Visst var dina stora barn i samma ålder som mina? 2008 & 2010
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?