• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

MammaMu74 skrev 2013-10-06 08:46:50 följande:

Då ansluter även jag till amningsgänget ;) Igår morse kom vår älskade lilla dotter till världen

Grattis!! :)
  • oldy

Hur lång tid tar det innan man känner sig bra mellan benen?

Nu har det gått över en månad sedan förlossningen & jag är fortfarande lite öm och ibland gör det lite ont.

Klarade mig ändå rätt bra, två inre och ett eller två yttre stygn. Det är de yttre jag tycker känns fortfarande..

• oldy
    Sara H skrev 2013-10-07 04:08:51 följande:
    Jobbigt!

Jag fick 2-3 inre stygn och 5 yttre och känner inget alls sedan typ 2 veckor tillbaka. Tor blir 5 veckor på onsdag. Vet inte hur lång tid efteråt det är normalt att ha känningar...

Kanske är bäst att prata med din BM?
    Jag har kollat & det ser inte konstigt ut.. Får ringa om det inte blir bättre.

Haha härliga tider vi surfar på ;)
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-07 08:10:55 följande:
    Haha, jag tänkte på det också. smile1.gif

Jamen det är ju bra att det ser bra ut därnere iaf! Sprack du eller blev du klippt? Sånt kanske spelar in hur lång tid det tar..?

Jag fick ett klipp precis på slutet när Tors huvud skulle ut.
    Jag sprack. De två inre syddes & har för mig att hon sa att det yttre nästan inte behövdes, men de gjorde det ändå.

Jag försöker knipa massor & ofta. Men det är väl bra att göra det? Det är inte för "tidigt" liksom?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-07 10:56:36 följande:
    Nä, knipandet lär ju bara vara bra!

Vi fick info på BB av en sjukgymnast med knipövningar, så det var liksom bara att sätta igång.

Jag har även börjat med styrkeövningar i kombo med flåsiga barnvagns- och hundpromenader. 11 kg försvann på lika många dagar i början, men nu går det trögare... smile5.gif Det var väl vätska som försvann, nu är det fläsket kvar, hehe!

Har åtminstone 13 kg att gå ner, så det är bara att kämpa på, utan att banta. Längtar så efter löparskorna!
    Vad härligt! Jag har noll magmuskler kvar! En mjuk deg bara haha..

Har gått ner 13 kg, så 3 kg kvar men går gärna ner 10 ;) men det tar jag senare, nu när min sambo har semester myser vi bara här hemma & det blir lite godis hehe!

Har du märkt mycket utveckling med Tor? Stina har blivit så stark i nacken, fokuserar blicken & jag har sett några kontakt-leenden, liksom åt mig känns det som. Så häftigt :)
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-07 12:33:51 följande:
    Gött och mysigt! smile1.gif

Tor är precis likadan! Lyfter huvudet hela tiden och har gett två små sneda leenden mot mig. Annars ler han jämt i sömnen, gjorde det redan på BB. Det går verkligen framåt för våra småttingar!
    Ja de där små leenden i sömnen är ju hur söta som helst :)
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-07 13:01:46 följande:
    Ja verkligen!

Hur går det med svampbehandlingen?
    Det går nog framåt för det gör inte lika ont :)
  • oldy
    Stora My skrev 2013-10-07 19:28:40 följande:

Jag vågar inte göra några styrkeövningar före efterkontrollen och bm gett klartecken. Men powerwalks är ju perfekt men det har gått segt för mig komma igång med dem. Skärpning nu tänkte jag. Gick snabbt ner 9 kg men nu går det trögt, men jag sköter inte kosten och så motion så blir det bra. Har tänkt gå ner 10 kg nu.

Minns inte vem som skrev om stygnen. Kände något som skavde och kände det var ett stygn men nu har det slutat irritera, tror de har löst upp. Ta upp med din bm, ifall du känner mera, ifall det är nåt som är knas.?

Det var jag! Jag har kollat men kan inte se nåt alls, ser ut som innan förlossningen fast huden är nog lite rödare än innan. Men kanske beror på avslaget? Äsch jag väntar några dagar, det kanske går över!

Jag vågar inte heller träna.. Inte sit-ups & sånt. Jag kör med promenader, det får duga så länge :)
  • oldy
    Sara H skrev 2013-10-07 18:40:11 följande:

Oj, vad tiden går! Snart har vi en femkilosbebis. Tor har gått upp 775 g på två veckor och ligger nu på 4810 g. Duktiga, hungriga killen!

Då har vi ju nästan lika stora bebisar, Stina väger 4815 gr nu! :)
  • oldy

Vad jobbigt Sara H :'(

Jag trodde faran var över för sånt nu när man ammat ett tag, trodde det kom i början bara.. Hoppas det går över snart!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?