• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-09-18 18:03:13 följande:

Har spenderat natten på sjukhus med Tor. Han drabbades av andnöd igår kväll, så det blev ambulansfärd och tre timmar på barnakuten innan vi lades in på Neontalavdelningen. Där har han legat med EEG och syremätare under natten för att se om han har nån krampsjukdom. Han har kollats igenom från topp till tå och alla tester ser jättebra ut, han har varit sig själv under hela sjukhusvistelsen. Bedömningen är att han satt kräks i halsen i sömnen, som stängde struplocket och gav honom andnöd och panik. Tack och lov för att vi har en babyvakt hemma eftersom vi var i köket JUST då när detta hände, men hörde honom skrika till från sovrummet. Hemska tanke om vi inte fått upp honom från liggläge snabbt... Och shit vad tacksamma vi är över att barnsjukvården inte tar några risker utan kollar igenom allt så noga! Låter ju så harmlöst med kräks i halsen, men det var det hemskaste jag sett att vår lilla älskling inte kunde andas. Usch och fy, hoppas aldrig att det händer igen. Jag grät som en tok igår och är helt slut idag, men nu vilar vi iaf ut hemma och Tor mår bra. <3

Fy vilken hemsk upplevelse! Stackars er & stackars lilla Tor framförallt!
  • oldy

Det är bra men är också trött. Får ju inte sova mer än 1-2 i sträck & jag är dålig på att vila på dagen.. Men det är så mysigt att vara mamma!

• oldy
    fru mia skrev 2013-09-23 15:52:54 följande:

De märks att hösten har börjat, fullt upp så jag märker inte att jag är dödstrött förrens på kvällen :) Har slutat väcka Evelin för mat på natten, nu går hon upp fint & sover bra . I morron är hon 6 veckor redan... helammar ni allihop? Jag kör både amning & ersättning.

Oj redan 6 veckor! Hur ofta vaknar hon på natten?

Jag ammar enbart. Har slutat ställa klockan på natten, hon väcker mig ändå & vill äta varannan timma..
  • oldy
    fru mia skrev 2013-09-23 16:11:52 följande:

Hon somnar runt 23 & vaknar runt 5 oftast men ibland vaknar hon tidigare & brukar vara väldigt snuttig.. känner mig som en napp.. Hinner du lagom somna om till de är dags att vakna igen?

Oj så skönt! :)

Haha ja tar ju sin tid att somna om och när man väl somnat är det dags igen..
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-23 17:14:19 följande:

Här är det bra! Har just varit hos BVC, Tor har gått upp 330 g på en vecka och ligger nu 200 g över födelsevikten. Blir 3 veckor gammal på onsdag, så jag är väldigt nöjd. smile1.gif Helammar också. Ställer klockan ibland, framför allt på dagtid eftersom Tor är en nattuggla och gärna håller igång då.

Jag ser till att vila på förmiddagen för att ta igen lite sömn. Sover gärna även middag tidigt på kvällen för att orka med nattpassen bättre. smile5.gif

Vad härligt att det går bra för er!

Jag har också fått en liten nattuggla här.. Stina & jag sover som bäst mellan ca 7-9, då får man liksom hela TVÅ timmars sammanhängande sömn!

Imorgon ska vi till BVC och jag tror nästan hon är uppe på 4 kg nu, hon känns iaf tyngre. Vi får se
  • oldy
    Sara H skrev 2013-09-23 20:46:13 följande:
    Samma här, kl 07-09 är det som bäst sömn! smile1.gif Nu ligger Tor på 4035 g, riktigt härligt att ha fått honom över 4 kg:s-gränsen. Armarna, benen, magen och kinderna/hakan har blivit knubbigare. Gulligt värre, är så kär i vår lille pojk!
    Knubbiga bebisar ska det ju vara!
  • oldy

Stina vägde 4105 gr vid dagens BVC-besök! Så skönt. Sköterskan sa att jag kan låta Stina bestämma över när hon vill äta & inte klockan

• oldy
    Stora My skrev 2013-09-24 15:08:57 följande:

Oldy: Så bra! Heja Stina!

Ja, heja heja!
  • oldy
    fru mia skrev 2013-09-24 15:14:28 följande:

Strålande :) Vi ska till bvc på läkarbesök i morrn, ska bli spännande det är 2 veckor sedan vi vägde & mätte sist. Stumpan 84: längesen du skrev något!! Hur mår ni? Mammamu: Glöm inte uppdatera hur det går! Börjar väl närma sig?
    Är det 4-veckorskontrollen?

Jag är så mosig i huvudet, har hört talas om amningshjärna & det stämmer iaf in på mig! :) glömmer alla bebisars ålder här..
  • oldy

Bebisar ska ju sova på rygg vet jag. Men på morgonen brukar vi mysa och slumra i två timmar eller så, då ligger hon på mage på min mage. Det är väl okej eller?

(Tänkte på det här med plötslig spädbarnsdöd..)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?