HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(
Blev nekad snitt på usö! Vet inte vad ja ska göra nu? Jag vägrar att föda vaginalt?! Men hon tvingar mig verkligen.. så bäva ledsen kommer få panik snart.. :'( va gör man nu?!?!
Blev nekad snitt på usö! Vet inte vad ja ska göra nu? Jag vägrar att föda vaginalt?! Men hon tvingar mig verkligen.. så bäva ledsen kommer få panik snart.. :'( va gör man nu?!?!
Tack föresten ja det närmar sig nu. Känner mig rätt färdig med graviditeten.
Bra fråga faktiskt, men ring förlossningen. Säg som det är att du inte vet vart du ska vända dig. Eller så frågar du din BM.
Det var så lite så, jag ger gärna förslag och tips om det kan hjälpa lite i alla fall. Jag blir så trött på duktiga människor som talar om precis hur det ska vara. Dom kan aldrig någonsin sätta sig in i din situation. Jag brukar säga till mina patienter att, du står din verklighet närmast. Ingen annan kan veta hur det är att vara du.
Tyvärr inom sjukvården så måste man ibland skrika och gråta sig till det man vill ha eller behöver. Skamligt men sant.
Kan dock verkligen rekommendera boken i fall du gillar att läsa. Även om du inte ska eller vill föda vaginalt så ger den bra tips och råd.
Stor kram till dig, stå på dig!
Åh, jag läste en intressant artikel om det här för inte så länge sedan (tror det var i Läkartidningen) där en läkare skrev om att kvinnor bör ha rätt att själva fatta beslut om kejsarsnitt. Tror jag har länken i datorn, kan leta efter den imorrn!
Äh, jag googlade fram den redan nu! Läs igenom, skriv sen ut några exemplar och dela ut på USÖ!
www.lakartidningen.se/Opinion/Debatt/2013/04/Kvinnan-kan-sjalv-gora-ett-informerat-val-/