HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(
Blev nekad snitt på usö! Vet inte vad ja ska göra nu? Jag vägrar att föda vaginalt?! Men hon tvingar mig verkligen.. så bäva ledsen kommer få panik snart.. :'( va gör man nu?!?!
Blev nekad snitt på usö! Vet inte vad ja ska göra nu? Jag vägrar att föda vaginalt?! Men hon tvingar mig verkligen.. så bäva ledsen kommer få panik snart.. :'( va gör man nu?!?!
Det här kanske låter hårt och hemskt men jag kan verkligen inte förstå hur man kan vara så rädd för att föda? Jag har fött två barn vaginalt och det har varit både smidigt och smärtfritt, inga skador heller. Jag hade problem med njurarna båda gångerna och de sade att de kanske måste snitta i förtid för att inte utsätta kroppen för mer.. Men då blev jag livrädd!! Snitt är ett nederlag och en skräck för mig.. Men om det skulle behövas skulle jag självklart göra det!
Om man är så otroligt förlossningsrädd att man inte vågar föda utan utsätter sig för ngt så onaturligt och farligt som snitt tycker jag att man ska överväga en graviditet över huvud taget.. Eller iallafall få hjälp innan man planerar en graviditet..
Maria, menade inget illa.. Men vet också att det finns hjälp att få.. Ge det en chans först. Lovar verkligen att en förlossning är inte otäck eller farlig, jag skrattade igenom mina. Barnmorskorna är underbara, de kommer få dig att tänka på annat.. Stort lycka till!
Jo visst gör dom snitt där. Dom har ingen barnläkare nattetid annars så är det typ som USÖ. Jag ska föda där hade jag tänkt. Bara 14 dagar kvar
Jag jobbar inom sjukvården men jag vet faktiskt inte vad som gäller med lagar och regler. Men det känns orimligt att neka en kvinna kejsarsnitt om hon är införstådd med riskerna och ev komplikationer som kan uppstå. Men som sagt jag vet inte, träffar du rätt läkare så är det nog inga problem. Men jag kan nog rekommendera Karlskoga om du ska föda vaginalt. Där är chansen större att dom har mer tid för dig. Plus att dom är underbara rent generellt Man kan få åka dit och kolla om man vill. Gå in på orebroll.se och leta dig fram till deras sida.
Hoppas att du får den förlossningen som känns bäst för dig. Lyssna inte på alla andra. Kan rekommendera en bok också, Att föda av Gudrun Abascal. Den har hjälp mig mycket med att förbereda mig för inför fl. Hon säger en klok sak. DU är expert på att föda DITT barn. Alltså ska du få den förlossningen du önskar så långt det bara går.