Inlägg från: SysterEmelie |Visa alla inlägg
  • SysterEmelie

HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(

Hör med din BM om du kan få föda i Karlskoga i stället då. Dom gör ju kejsarsnitt där med.

• SysterEmelie

Jo visst gör dom snitt där. Dom har ingen barnläkare nattetid annars så är det typ som USÖ. Jag ska föda där hade jag tänkt. Bara 14 dagar kvar

• SysterEmelie

Jag jobbar inom sjukvården men jag vet faktiskt inte vad som gäller med lagar och regler. Men det känns orimligt att neka en kvinna kejsarsnitt om hon är införstådd med riskerna och ev komplikationer som kan uppstå. Men som sagt jag vet inte, träffar du rätt läkare så är det nog inga problem. Men jag kan nog rekommendera Karlskoga om du ska föda vaginalt. Där är chansen större att dom har mer tid för dig. Plus att dom är underbara rent generellt Man kan få åka dit och kolla om man vill. Gå in på orebroll.se och leta dig fram till deras sida.
    Hoppas att du får den förlossningen som känns bäst för dig. Lyssna inte på alla andra. Kan rekommendera en bok också, Att föda av Gudrun Abascal. Den har hjälp mig mycket med att förbereda mig för inför fl. Hon säger en klok sak. DU är expert på att föda DITT barn. Alltså ska du få den förlossningen du önskar så långt det bara går.

• SysterEmelie

Bra fråga faktiskt, men ring förlossningen. Säg som det är att du inte vet vart du ska vända dig. Eller så frågar du din BM.

Det var så lite så, jag ger gärna förslag och tips om det kan hjälpa lite i alla fall. Jag blir så trött på duktiga människor som talar om precis hur det ska vara. Dom kan aldrig någonsin sätta sig in i din situation. Jag brukar säga till mina patienter att, du står din verklighet närmast. Ingen annan kan veta hur det är att vara du.
    Tyvärr inom sjukvården så måste man ibland skrika och gråta sig till det man vill ha eller behöver. Skamligt men sant.

Kan dock verkligen rekommendera boken i fall du gillar att läsa. Även om du inte ska eller vill föda vaginalt så ger den bra tips och råd.

Stor kram till dig, stå på dig!

• SysterEmelie

Det är mycket inom sjukvården som inte är nödvändigt eller som har orsakats av dåligt leverne. GBP, KOL, Lungcancer osv... Listan kan göras lång. Så varför inte detta också? Mina skattepengar får gärna gå till det.

Svar på tråden HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(