Fertinova Helsingfors
Jag mailade och frågade. Det var 18 parförhållanden oss.
Jag mailade och frågade. Det var 18 parförhållanden oss.
Oj såg att telefonen ändrade om order till parförhållanden;)
Vi står i kö sen mars. Men såg i en annan tråd att några som stått i kö sen februari ska börja nu. Men kan vara mkt som spelar in och antal pat kan säkert gå i vågor och sen har det varit semester mm. Hoppas på att jag går ner i vikt innan då en månad till kanske behövs.
Mailat idag med fertinova Helsingfors o dom verkar ha problem med kön o framflyttad till Dec nu. Hon frågade om jag kan tänka mig Fertinova Tammerfors om ev kan hjälpa oss snabbare. Mailat dom idag för att se vad som säger. Någon som varit där?
Helsingfors kan inte garantera december utan hänvisar till Tammerfors och Åbo som kan hjälpa till direkt. Någon som har erfarenheter av Åbo och Tammerfors? Lutar åt Åbo för tror det är smidigast att ta sig dig.
Jag har redan får förslag på donator i Tammerfors. Känns väldigt speciellt. Min man ska resa endel framöver så hoppas dom hittar en i Åbo för jag tror inte vi hinner göra förrän mitten av nov.
Svaret jag fick var att dom hade haft ett möte och dom erbjöd mig att kontakta Tammerfors. Jag kontaktade själv Åbo eftersom det är enklast att åka dit.
Jag mailade först Tammerfors eftersom dom nämnt dom. Kom sen på Åbo och mailade dom också. Åbo och Tammerfors har ju andra namn på finska och jag snurrade till det och blandade ihop dom jag mailade med. Jag trodde det var å o som hittar donator till mig men det var Tammerfors. Eftersom vi vill vänta till efter november pga att mannen är borta hoppas jag att Åbo hinner hitta en donator tills dess.
Känner du att kroppen är i obalans så följ din känsla o vänta ett tag.
Ja det är skönt att ligga i samma fas och kunna prata. Jag behöver också gå ner några kg. Så måste kämpa lite nu in i det sista.
Idag är det exakt ett år sedan vi åkte till Helsingfors för insättning av vår första blastocyst någonsin. Efter 6 IVFer så var vi framme vid vårt första ÄD försök. Nu sitter jag här med världens finaste lilla kille i knät. Tänk att det lyckades tillslut efter 6 års kämpande. Det kan gå vägen till slut och då är det värt alla tårar och känslomässiga berg- och dalbanor. Styrka till er som fortfarande kämpar!