Jag äter oftast frukost ca 7.30: En tallrik gröt (ca 3-4 dl) med typ en halv dl blåbär, malda linfrön och nån msk honung. Ibland äter jag lite valnötter eller torkade aprikoser också. Om jag absolut inte vill ha varm mat äter jag 3 weetbix med sojamjölk plus ovanstående tillbehör istället.
ca 10.30 är jag jättehungrig och äter en frukt (banan/äpple/clementin).
Ca 11.30-12.30 nånstans äter jag lunch då en stor potion (ca 7 dl) mat oftast rester, kanske råris och någon gryta, soppa (ärtsoppa/potatispurjolöksoppa) osv.
Ca 3 är jag hungrig igen och äter en frukt till.
Kl. 4.30-5 är jag hungrig igen och tar en kopp kaffe eller the med sojamjölk eller en macka med jordnötssmör.
Kl. 6-6.30 äter vi middag; grönsaksgryta med ris, wook, soppa, hemlagad pizza. Jag äter oftast till jag blir proppmätt, äter kanske en liter mat till volym.
Jag tycker själv att jag äter ofta och framförallt stora mängder mat, men är normalviktig så det går väl åt (BMI 20,5) plus att jag äter mat med väldigt låg kaloritäthet. Tränar 2-3 gånger i veckan men oftast bara på helgen.
Önskar att jag kunde äta lite mindre mat på kvällen istället för att äta mig proppmätt, samt träna lite mer under veckan. Jag vill dock inte gå ner i vikt.