Hur ser dina matvanor ut? Vad, hur mycket & hur ofta?
Jag äter frukost framför datorn på jobbet runt kl. 8. Inte optimalt, men jag äter en medicin som jag ska ta på tom mage och helst inte äta något två timmar efteråt. Jag fuskar lite med det, men försöker hålla mig en dryg timme i alla fall. Äter lchf och väldigt varierat, men idag till exempel hade jag äggröra och makrill i tomatsås med mig. Keso med bär är en annan variant. De flesta av mina frukostar innehåller ägg och/eller keso i olika tappningar.
Under förmiddagen hinkar jag sen i mig alldeles för mycket kaffe. Det är min älskade drog som jag inte vill vara utan även om jag vet att det inte är bra i större mängder.
Lunch är matlåda från gårdagens middag och det brukar bli runt kl.11.30 då de flesta på jobbet äter.
Tränar sen minst fem dagar i veckan och middagen intas efter träningspasset, vilket brukar bli runt kl 19-20. Återigen lchf och väldigt varierat. Jag gillar matlagning och lägger gärna lite tid på det, men under veckorna vill jag ha det hyfsat enkelt. T.ex. igår blev det lchf fläskpannkaka och råkostsallad, idag blir det kycklingfilé med sås och rostad blomkål. Vi äter alltid tillagad mat både till lunch och middag.
Mellanmål är jag urusel på. Jag äter bara när jag är hungrig och sen jag började med lchf håller jag mig vanligtvis bra mellan måltiderna utan att känna minsta hunger eller sug. Skulle jag behöva något tar jag några paranötter eller en bit ost.