Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
Hej hopp!
En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!
Hej hopp!
En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!
Nu har jag varit hos läkaren och det gick bra. Min livmodertapp var inte påverkar av sammandragningarna, skönt! Däremot hade jag slidkatarr (vaginos) som ska botas med antibiotika. Eventuellt kan detta ha orsakat extra mycket sammandragningar. Jag förklarade för läkaren litegrann hur jag mår och att jag inte orkar med jobb och privatliv just nu så hon skrev en sjukskrivning på 25% fram till att jag räknar med att gå hem 1:a november. Nu är det bara att hoppas hoppas att fk godkänner men jag tänker vara positiv och räkna med att det blir så. Känns så himla skönt att få en liten liten paus på eftermiddagarna, gå hem och vila en stund innan det är dags att hämta sonen känns så himla bra och nödvändigt..
Vad bra Johanna SL att det förhoppningsvis har löst sig med en deltids-sjukskrivning för dig. Jag har precis fått byta arbetsuppgifter på mitt jobb. Har ett riskfyllt arbete då jag jobbar som socionom på en skola med behandling av ungdomar med olika typer av problematik. Känns skönt då man inte vet riktigt vad som händer då många av ungdomarna är impulsstyrda. Kommer gå ner i tjänst fr.o.m 9 sept.
Ni som gick på myogan, hur var det? Vart var den någonstans?
LinaG: Jag gick på myoga 2011/2012 när jag var gravid förra gången. Superbra för ryggen. Vissa saker kunde jag inte göra pga foglossning men det gjorde inte så mycket. Det ligger ung vid Juneporten. Om de inte flyttat ;)
Jag tyckte också att yogan kändes jättebra, avslappnande och lagom jobbig :) hade världens sämsta dag men den blev mycket bättre efteråt!
Känns som att 25% sjukskrivning är det bästahänt på länge.. har gått hem och däckat direkt efter jobbet innan dagishämtning två dagar nu och det har varit så skönt och välbehövligt.
Hej! Jag hänger på här också om det är ok! Beräknad 13 jan. -14. Någon av er som ska på föräldraträffarna i oktober?
När är du beräknad? Konstigt att du inte har fått den infon. Jag fick det på mitt första MVC besök. Hon sa att jag skulle ha lite koll på denna sidan.
www.lj.se/infopage.jsf
Välkommen Sprallis88!
Verkar vara lite olika det här med föräldeaträffar beroende på vilken mvc man tillhör. Vi går på familjecentralen väster och här anordnas ingenting tyvärr.. vi ska iaf gå på de föreläsningar som anordnas i aulan på ryhov :)
Kanske vi ska ta och se vilka som tänkte vara med på träffen den 18/9? Ska verkligen bli kul att träffa er! Vi sa väl klockan 18? Är fika eller mat bäst? Om vi ska äta kan vi ju boka bord :)
Fyll på i listan ni som tänkt följa med:
Träff onsdag 18:e september kl. 18
Plats? Centrala Jönköping
JohannaSL