Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
Härligt med en jpg tråd. Hitflyttad från sthlm för 2,5 år sedan. Nyligen plussat för barn nr 2, BF 30/1. Har tidigare en liten flicka på lite över ett år.
Härligt med en jpg tråd. Hitflyttad från sthlm för 2,5 år sedan. Nyligen plussat för barn nr 2, BF 30/1. Har tidigare en liten flicka på lite över ett år.
Ja hoppas det! Hur är det med allas graviditeter? Sist mådde jag illa i sex månader så jag blev lite nervös när illamåendet började idag. Denna gång hade jag inte tänkt må illa så länge! Får se om den planen håller ;)
Jenzzzan Tack! Hoppas det med. Försöker med positivt tänkande iaf. Man har ju hört att graviditeter kan skilja sig mycket från varandra.
HaltaLotta Lucky you :)
Välkommen migveterligen!
Vad gör ni andra om dagarna? Själv pluggar jag. Snart färdig fsklärare.
Jenzzan, Kul med en lärare till :) vi är en riktig lärarfamilj med många olika typer av lärare i släkten.
HaltaLotta Det låter också givande. Något sånt hade jag nog också trivts med. Gillar jobb där man känner att man gör något gott...
Skönt att du börjar må bättre. De flesta börjar ju må bra i den tiden du är nu. Själv mår jag mer illa än någonsin och allt känns som en kamp fram till 14 tiden på eftermiddagen... Men jag försöker vara positiv och tänka att det är en period som snart är över.
Vad mycket som hänt sedan jag tittade in sist! Kul.
Själv mår jag lite bättre. Lite mindre illa. Men nu har jag fått lågt blodtryck och yrsel istället. Ena krämpan avlöser den andra ;)
Har varit på Kub test sen sist och fick bf flyttat till 1 feb.
Jag gick både på magbubbel och myyoga min förra graviditet. Rekommenderar båda. Sjukt kul och nyttigt. Får se om jag hoppar på något av det igen. Magbubbel ligger lite knepigt till för mig som inte har körkort bara. Myyoga känner jag nog är mer troligt att jag gör igen. Träffade trevliga mammor på båda aktiviteterna som jag fortfarande har kontakt med.
JohannaSL Bra eller dåligt för en med förlossningsskräck? :)
Jag kanske hänger på träffen om den blir ett datum som passar mig. :)
JohannaSL Kanske provar någon dag när jag känner mig stark ;) Inför första förlossningen var jag orädd. Men när min förlossning var av det värre slaget så höll inte oräddheten i sig. Är det mycket som "går fel" eller är det blandat? Vill se "feel good" förlossningar ;)
Välkommen kakankaka!
Kanske åker "hem" till Stockholm den veckan. Men det blir nog fler gånger :)
Jag har gått på magbubbel. Våren 2012. Så jag vet att Johanna kommer få det skoj. Inget den här gången dock.
Jag bor i Ljungarum.
Tråkigt att höra JohannaSL att du mår dåligt. Jag mår inte heller något vidare. Trött, yr och ont överallt! Så jag är tacksam för att jag pluggar och inte jobbar. Lite enklare att styra över sina dagar. En anledning till att jag ville vara gravid just nu också på min sista termin. Hoppas de är snälla mot dig på jobbet så det får gå lite i din takt.
JohannaSL : Det finns omklädningsrum på myoga.
LinaG: Jag gick på myoga 2011/2012 när jag var gravid förra gången. Superbra för ryggen. Vissa saker kunde jag inte göra pga foglossning men det gjorde inte så mycket. Det ligger ung vid Juneporten. Om de inte flyttat ;)
Jag kommer bara jag är hemma. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag gör med stockholmsresan. Men jag kommer säga bu eller bä innan det är dags. :)
Jag är i vecka 19 nu. UL nästa vecka. Mår hyfsat ändå. Lite yrsel, trötthet och lite illamående. Men äter jag regelbundet är det hyfsat i schack. Foglossningen har inte börjat än. Vem vet, kanske slipper det den här gången :)
Svårt att hinna med i en 1,5 årings snabba fart bara. Hon är högt och lågt hela tiden. Hon har slutat gå utan springer bara överallt nu. Puh! Man får motion iaf!
Kul med positiva besked haltalotta! Vi väntar också en pojke :)
Jag är kvar i stan så jag kommer om dagsformen tillåter.
Kunde tyvärr inte sist men vill gärna vara med nästa gång och i fb gruppen...
Sprallis88 - Vi missar Januari på målsnöret, 1 februari har vi BF
Och det finns väl inga säsonger för glass? Speciellt inte om man är jag och är gravid! ;) Mums för glass året runt! Och typ dygnet runt...;)