• Trollet7801

Adoptera från Ryssland

Hej!

Efter papper skickade hit och dit är våra papper äntligen registrerade i Ryssland. Våra papper finns i Archangelsk. Nu vet vi var dom bor! Vi står i kö för att adoptera ett syskonpar så nu äe det bara att vänta igen.....Visst blir man trött på allt väntande. Förhoppningsvis ska det väll börja röra på sig snart. BFA har bytt kontaktperson där och de har även gjort om organisationen från att matcha barn eftersom till att matcha många på samma gång. Hoppas de kommer igång snart för de på BFA hade hört att de skulle ha matchningar en gång i månaden men vi får väll se.

• Svar på tråden Adoptera från Ryssland
  • Trollet7801

Hej!

Vi har också tänkt att behålla barnets ryska namn som mellannamn. Jag ser också att få ett nytt namn som ett avstamp mot sitt nya liv, de har ju även med sitt gammla namn som minne av sitt ursprung. Jag tror att man ska börja tilltala barnen med sitt "nya" namn så fort som möjligt när man kommer till ryssland så att de hinner vänja sig lite med det innan resan mot sitt nya hem börjar.Så tänker jag, hur tänker ni?

PS jag hittade den andra tråden där du skrivit Selma66, tack för trevlig och lärorik läsning   

• AnnaLo

Trollet7801 jag tycker oxå att det låter klokt att tilltala barnet med sitt nya namn så fort som möjligt så de vänjer sig. Eftersom vi väntar syskon så har vi många namn på lager, beroende på om det är killar eller tjejer eller en av varje som vi får:) men bra att kanske ha två namn "med sig" så man kan kolla vilket namn som passar barnet.
    Det är så mycket spännande som händer nu och så mycket funderingar:)
    Trevlig helg!

• AnnaLo

Hej igen:)
    Trollet7801 måste fråga dig hur lång tid det tog från att ni skickade era handlingar till Ryssland tills dess att ni fick reda på att handlingarna var översatta o godkända. Samt hur lång tid det tog innan ni visste vilken region och vilken köplats ni fick? Vi står i kö från den 3:e maj. Känns som tiden sakta sakta rullar fram... Man är ju allt lite nyfiken på region och framförallt köplatsen:)
    Ha en härlig måndag!
    Hälsningar
    Anna

• Liljekonvaljblomman

Står oxå i kö i Ryssland, är plats sju =)

• AnnaLo

Hej liljekonvaljblomman:)
    Roligt med ännu en rysslandsfamilj!!
    Hoppas tiden springer iväg för oss allað???

• Liljekonvaljblomman
    AnnaLo skrev 2013-05-28 10:20:49 följande:
    Hej liljekonvaljblomman:)
    Roligt med ännu en rysslandsfamilj!!
    Hoppas tiden springer iväg för oss alla😊
    Hur många är vi som står i kö till Ryssland?

1. Liljekonvaljblomman

• fröken3

Hej!
    Vi är förhoppningsvis också en blivande Rysslandfamilj. Vi har kommit så långt att vi nu håller på att fixa iordning de första handlingarna till landet. Spännande och nervöst. Lycka till alla!

• Liljekonvaljblomman
    fröken3 skrev 2013-05-28 21:04:47 följande:
    Hej!
    Vi är förhoppningsvis också en blivande Rysslandfamilj. Vi har kommit så långt att vi nu håller på att fixa iordning de första handlingarna till landet. Spännande och nervöst. Lycka till alla!
    Spännande =)

Vet du hur lång tid det tar från att ni skickar papperna till barnbesked? 
  • Liljekonvaljblomman

AnnaLo och Trollet: Hur gamla är ni och hur länge har ni köat? Vilken förening är ni med i?

• Liljekonvaljblomman

Hur tänker ni om FAS? Läste i en tråd att det räknas som SN, stämmer det? 

Svar på tråden Adoptera från Ryssland