• yokobay

Hänga ut otrogen person?

Hej allihop!
    Jag har en fråga till er som jag har lite kluvna känslor till.

Min sambo har ett par män i sin bekantskapskrets som är svin. Jag vet att den ena är otrogen mot sin fru. Han är dansbandsmusiker och har varit otrogen mot henne mer än en gång.
    Jag har bildbevis på en konversation där han klart och tydligt berättar för en anna kvinna att han vill knulla henne för det var alldeles för länge sen sist mm...

Han är gift, har barn och beter sig som ett svin mot sin familj. Jag är sugen på att hänga ut honom offentligt alternativt kontakta hans fru och ge henne bildbevisen.

Hur hade ni gjort? Hur går era tankar runt en sån här situation?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-12 10:12
    Kanske dags för en liten uppdatering:

Jag vill påpeka att den här mannen är ingen bra bekant till mig. Han är en flyktig bekant som jag har lärt känna på deras spelningar mm. Jag har som sagt bildbevis på att han är och har varit otrogen och det är inget smygfoto eller liknande utan en printscreen från FB chatten.

Jag är nog visserligen lite färgad i den här situationen då en av dem som han varit otrogen med sin fru med är min sambo. Detta var innan Hon och jag blev ett par, men jag vet att han försökt få komma till på henne mer än en gång sen dess...

• Svar på tråden Hänga ut otrogen person?
  • Fröken reserverad
    yokobay skrev 2013-03-09 10:28:31 följande:
    Hej allihop!
    Jag har en fråga till er som jag har lite kluvna känslor till.

Min sambo har ett par män i sin bekantskapskrets som är svin. Jag vet att den ena är otrogen mot sin fru. Han är dansbandsmusiker och har varit otrogen mot henne mer än en gång.
    Jag har bildbevis på en konversation där han klart och tydligt berättar för en anna kvinna att han vill knulla henne för det var alldeles för länge sen sist mm...

Han är gift, har barn och beter sig som ett svin mot sin familj. Jag är sugen på att hänga ut honom offentligt alternativt kontakta hans fru och ge henne bildbevisen.

Hur hade ni gjort? Hur går era tankar runt en sån här situation?  
    Känner du vännerna och deras respektive? Om inte skulle jag ta ett prat med den som är otrogen och fråga vad han håller på med. Lämna det till honom.
    Kände jag kvinnorna ifråga skulle jag verkligen prata med mannen ifråga och fråga vad han håller på med, och fråga om det inte är dags att berätta? Där skulle jag lägga lojaliteten hos kvinnorna och faktiskt prata med dem om nu inte männen ifråga säger något.

Men jag skulle börja prata med den som har en affär. 
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (Ahlgrens)

Ahlgrens el va dom heter då?  Micke heter sångaren..  Tänkte närmast på en mörk kille spelar i det bandet...  

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-11 23:39:14 följande:
    Haha ts, det är ingen i Scotts va?
    Synd, annars ligger en av dom i det bandet med min kompis och han är inte singel :p
  • Anonym
    Maria 434 skrev 2013-03-11 14:23:33 följande:
    Hur tror du att din kille kommer känna om du berättar för hans kompis fru? Varför har du sådant behov av att antingen hänga ut honom eller berätta för hans fru? Skulle kunna ha liten förståelse om ni två var bästa vänner men annars förstår jag inte. Vad tjänar du på att förstöra för en familj?  

Maria 434 skrev 2013-03-11 14:23:33 följande:
    Hur tror du att din kille kommer känna om du berättar för hans kompis fru? Varför har du sådant behov av att antingen hänga ut honom eller berätta för hans fru? Skulle kunna ha liten förståelse om ni två var bästa vänner men annars förstår jag inte. Vad tjänar du på att förstöra för en familj?  

Menar du att det är hon som berättar som förstör en familj? Det säger sig väl självt att det är den otrogna personen som förstör familjen?
  • Maria 434
    Anonym skrev 2013-03-12 14:21:13 följande:

Menar du att det är hon som berättar som förstör en familj? Det säger sig väl självt att det är den otrogna personen som förstör familjen?

jag har redan svarat vad jag menar i ett tidigare inlägg
  • Sötnöten

Anonym som citerade mig: Tycker du att den frågan har ett svar som e svart eller vitt?!

Jag vet en kändis som e programledare för fredagsunderhållning å ofta syns i andra medier, som e otrogen frekvent, vars fru vet om det å accepterar det. De har även barn!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-12 14:21:13 följande:

Att ha sex med andra förstör inte en familj förrän någon berättar det för partnern.
  • Fool
    Anonym skrev 2013-03-13 22:23:22 följande:

Att ha sex med andra förstör inte en familj förrän någon berättar det för partnern.

Måste vara bekvämt att tänka så
  • Anonym (Finns en slampa i Karlstad)

Fanns det ett sätt att hänga ut otrogna människor utan att åka dit för förtal och liknande så skulle jag hänga ut mitt X på direkten.
    Jag är inte den första och förmodligen inte den sista hon varit/är notoriskt otrogen mot.
    Att bli utsatt för ett sådant svek är det värsta som hänt mig och lett till ett upp o nervänt liv, antidepressiva mediciner och svårigheter i nya relationer.

Tänk lite om det verkligen är värt att förstöra en människas liv bara för att få ligga lite.

Svar på tråden Hänga ut otrogen person?