• yokobay

Hänga ut otrogen person?

Hej allihop!
    Jag har en fråga till er som jag har lite kluvna känslor till.

Min sambo har ett par män i sin bekantskapskrets som är svin. Jag vet att den ena är otrogen mot sin fru. Han är dansbandsmusiker och har varit otrogen mot henne mer än en gång.
    Jag har bildbevis på en konversation där han klart och tydligt berättar för en anna kvinna att han vill knulla henne för det var alldeles för länge sen sist mm...

Han är gift, har barn och beter sig som ett svin mot sin familj. Jag är sugen på att hänga ut honom offentligt alternativt kontakta hans fru och ge henne bildbevisen.

Hur hade ni gjort? Hur går era tankar runt en sån här situation?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-12 10:12
    Kanske dags för en liten uppdatering:

Jag vill påpeka att den här mannen är ingen bra bekant till mig. Han är en flyktig bekant som jag har lärt känna på deras spelningar mm. Jag har som sagt bildbevis på att han är och har varit otrogen och det är inget smygfoto eller liknande utan en printscreen från FB chatten.

Jag är nog visserligen lite färgad i den här situationen då en av dem som han varit otrogen med sin fru med är min sambo. Detta var innan Hon och jag blev ett par, men jag vet att han försökt få komma till på henne mer än en gång sen dess...

• Svar på tråden Hänga ut otrogen person?
  • yokobay
    ex ungue leonem skrev 2013-03-09 10:45:29 följande:
    Du vill hänga ut en person som varit otrogen.Du vill sjunka lika lågt som den personen
    Haha.... På vilket sätt skulle jag kunna sjunka lika lågt som ett otroget svin genom att se till att han åker dit för det och får stå för sina handlingar?
  • ex ungue leonem
    yokobay skrev 2013-03-09 10:46:47 följande:
    Haha.... På vilket sätt skulle jag kunna sjunka lika lågt som ett otroget svin genom att se till att han åker dit för det och får stå för sina handlingar?

Fundera på det du
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Frontline

Jag skulle sköta mitt eget och låta den personen sköta sitt, det brukar vara det bästa i längden...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ex ungue leonem
    Frontline skrev 2013-03-09 11:06:27 följande:
    Jag skulle sköta mitt eget och låta den personen sköta sitt, det brukar vara det bästa i längden...
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Anonym (L)
    yokobay skrev 2013-03-09 10:46:47 följande:
    Genom att hänga ut honom kan det hända att du skadar hans fru mer än honom själv. Kanske är hon väl medveten om hans beteende men har valt att leva med honom ändå. Vad skulle då bli bättre av att hela världen får veta vad han håller på med?
  • yokobay
    Anonym (L) skrev 2013-03-09 11:38:31 följande:
    Genom att hänga ut honom kan det hända att du skadar hans fru mer än honom själv. Kanske är hon väl medveten om hans beteende men har valt att leva med honom ändå. Vad skulle då bli bättre av att hela världen får veta vad han håller på med?
    Det kan ju vara sant iofs... Tanken med att "hänga ut" var inte att gå ut med det på FB eller liknande. Den tanken har nog iofs aldrig funnits utan det har mer varit min tanke att berätta för hans fru. 

Men visst kan det vara så att hon vet, men ändå valt att blunda för det... 
  • Anonym

Inte sprida ut det du fått reda på..... Det skulle skada hans familj mycket mer än honom själv.

• Anonym (L)
    yokobay skrev 2013-03-09 11:58:25 följande:
    Det kan ju vara sant iofs... Tanken med att "hänga ut" var inte att gå ut med det på FB eller liknande. Den tanken har nog iofs aldrig funnits utan det har mer varit min tanke att berätta för hans fru. 

Men visst kan det vara så att hon vet, men ändå valt att blunda för det... 
    Som du kanske märkt på reaktionerna i tråden så betyder "hänga ut" något annat för de flesta än att bara berätta för frun. Bra att vi är överens i sak i alla fall!
  • Fool

Berätta för frun , men häng inte ut honom ofentligt

Svar på tråden Hänga ut otrogen person?