• Anonym

Gjorde jag fel ?????

Asså jag ville inte men hon tjötade att ALLA hennes vänner dricker, och det är hennes fest, hennes födelsedag. Så jag köpte 4 stycken cider till henne 4,5%. Jag har ångest över det nu!! Om det händer något är det på mitt samvete
    Men kan jag bara ta tillbaka dom? Hon skulle bli sur och säga till pappa och mamma att jag köpte från första början. Jag får inte häller köpa. Men en polare hjälpte mig. Foten i munnen 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Gjorde jag fel ?????
  • Anonym (ung kille)
    Anonym skrev 2013-02-26 15:12:23 följande:
    Får ju dricka sjukt många lättöl för att komma upp i samma motsvarighet ch folköl får hon ju inte köpa..

Vad är lätt öl och folk öl ? jag snackar om 3.5 på ica. Det får alla köpa jag har köpt det och tagit med dextrosol man blir mer full då.
  • Simon 681
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:10:12 följande:

överallt? turkiet innan vi gick med i fucking EU -_- jag köpte alkohol där åt min mamma när jag va liten som fan. Jag snackar aldrig i saker jag inte vet.

Det är 18års gräns i Turkiet, de bara skiter i det och säljer till minderåriga ändå.
  • Anonym

När man läser här i tråden blir man bara mer övertygad om att barn inte ska dricka....

• Anonym (ung kille)
    Simon 681 skrev 2013-02-26 15:15:21 följande:

Det är 18års gräns i Turkiet, de bara skiter i det och säljer till minderåriga ändå.

Jaha okej men dom säljer endå ju
    Anonym skrev 2013-02-26 15:16:19 följande:
    När man läser här i tråden blir man bara mer övertygad om att barn inte ska dricka....

Det handlar fan inte om barn utan ungdomar och vi har samma rätt som er gammla att dricka!!! Vi vet massa saker som ni inte vet om alkohol.
  • Sunshine808
    Anonym skrev 2013-02-26 15:16:19 följande:
    Håller helt klart med
  • Anonym (ung kille)
    Sunshine808 skrev 2013-02-26 15:19:04 följande:
    Håller helt klart med

Typiskt er vuxna ni håller alltid med varandra, jag är nog den enda ungdomen här! Hade det vart fler hade dom nog hålt med mig.
  • Anonym (15?)
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:13:48 följande:

Vad är lätt öl och folk öl ? jag snackar om 3.5 på ica. Det får alla köpa jag har köpt det och tagit med dextrosol man blir mer full då.

2,7 - 3,5% öl på ica är folköl.. och tar du dextrosol/socker i ölen så blir du ju inte mer full, det går bara fortare ut i kroppen... men har man inställningen att man blir "mer full" så kan man framställa sig själv som det..

Åldersgräns är det väl i nästan alla länder på alkohol? Det kan variera, Danmark är (var) det 16-årsgräns, men man får ju inte ta med det in i Sverige sen.  Men 18-årsgräns på krogen och alkohol känns faktiskt ganska rätt, även om det finns vuxna som inte kan hantera alkohol heller så känns det som att tonåringar inte kan hantera det på samma sätt..

• Sunshine808
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:18:51 följande:

Det handlar fan inte om barn utan ungdomar och vi har samma rätt som er gammla att dricka!!! Vi vet massa saker som ni inte vet om alkohol.
    Det heter ändå.

Hur gammal är du egentligen? Du borde veta att äldre har mer erfarenhet än unga pojkspolingar.
  • Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:18:51 följande:

Vi kanske vet saker du inte vet också? Som att alkohol påverkar en växande hjärna negativt?
  • Simon 681
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:20:28 följande:

Typiskt er vuxna ni håller alltid med varandra, jag är nog den enda ungdomen här! Hade det vart fler hade dom nog hålt med mig.

Man ser också vikten av en bra skola och vuxennärvaro.
Svar på tråden Gjorde jag fel ?????