• Anonym

Gjorde jag fel ?????

Asså jag ville inte men hon tjötade att ALLA hennes vänner dricker, och det är hennes fest, hennes födelsedag. Så jag köpte 4 stycken cider till henne 4,5%. Jag har ångest över det nu!! Om det händer något är det på mitt samvete
    Men kan jag bara ta tillbaka dom? Hon skulle bli sur och säga till pappa och mamma att jag köpte från första början. Jag får inte häller köpa. Men en polare hjälpte mig. Foten i munnen 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Gjorde jag fel ?????
  • Anonym

Ja du gjorde fel. Du gjorde också fel när du gjorde ett quiz istället för en omröstning.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-26 14:27:46 följande:
    Asså jag ville inte men hon tjötade att ALLA hennes vänner dricker, och det är hennes fest, hennes födelsedag. Så jag köpte 4 stycken cider till henne 4,5%. Jag har ångest över det nu!! Om det händer något är det på mitt samvete
    Men kan jag bara ta tillbaka dom? Hon skulle bli sur och säga till pappa och mamma att jag köpte från första början. Jag får inte häller köpa. Men en polare hjälpte mig. Foten i munnen 

Fan det skulle vart omröstning ingen quiz!!!!
  • Anonym

jag tycker du gjorde fel,15-åringar är för unga att hantera alkohol

• Anonym

Ja, du gjorde fel och det vet du ju själv också, eller hur?

• Anonym
    LeoKinDer skrev 2013-02-26 14:46:44 följande:

Så det har med åldern att göra? finns många mogna 15 åringar, och många vuxna idioter.
    Jag tror det handlar om hur man kan hantera alkohol, sen vet jag ju att det inte är bra för en växande 15 åring.
    Sen är det 4 st svag cider. hon kan bli mer full på lättöl i en affär? 

Så nej jag tycker inte du gjorde fel    

klart det har med ålder att göra,varför tror du att det finns åldergränser?En 15-åring är ett barn,säger en del om hur mogna de är...
  • Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 14:55:40 följande:

På sätt och vis har du både rätt och fel. Jag tkr inte han/hon gjorde fel!
    Men citerar: det vet du själv också: Asså skit i vad alla andra tkr och tänker, det är vad du känner själv?  
    tkr?
  • Anonym

Ja, jag tycker du gjorde fel och det antar jag att du själv har en känsla av också eftersom du frågar? 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-26 15:00:03 följande:
    tkr?

tycker
  • Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 14:55:40 följande:

På sätt och vis har du både rätt och fel. Jag tkr inte han/hon gjorde fel!
    Men citerar: det vet du själv också: Asså skit i vad alla andra tkr och tänker, det är vad du känner själv?  
    Nej, men jag tycker hon gjorde fel, hon frågade ju vad vi tyckte? Sen att du inte tycker det är en annan sak.
  • Anonym

Så du langade ut alkohol till din lillasyster, trots att du själv inte har åldern inne utan fick ta hjälp av en polare?

Grattis till dagens Darwin-awards.  

• Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:02:49 följande:

Jaaaaa i sverige. Men inte utomlands så vem säger att vi har rätt ? Jag är med ung jag vet la fan att alla dricker i våran ålder, om han/hon hjälpte sin lillasyster på sin födelsedag med 4 cider! Hon kunde få i sig samma mängd alkohol på ica förfan. Är det verkligen så fel av Ts tycker du han/hon borde åka in i fängelse nu? Tror Ts mår skit som det är, annars hade Ts inte ens starat tråden. Så varför trycka ner han/hon mer men Ts får ju skylla sig själv om han/hon startar tråden. skiter i det men du ska veta att vi alla dricker 99%
    Får ju dricka sjukt många lättöl för att komma upp i samma motsvarighet ch folköl får hon ju inte köpa..
  • Anonym

När man läser här i tråden blir man bara mer övertygad om att barn inte ska dricka....

• Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:18:51 följande:

Jaha okej men dom säljer endå ju

Det handlar fan inte om barn utan ungdomar och vi har samma rätt som er gammla att dricka!!! Vi vet massa saker som ni inte vet om alkohol.
    Vi kanske vet saker du inte vet också? Som att alkohol påverkar en växande hjärna negativt?
  • Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:13:48 följande:

Vad är lätt öl och folk öl ? jag snackar om 3.5 på ica. Det får alla köpa jag har köpt det och tagit med dextrosol man blir mer full då.

3,5 ÄR folköl.Ibland blir det uppenbart att man förlorar härnceller av at dricka alkohol..
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-26 15:23:26 följande:

3,5 ÄR folköl.Ibland blir det uppenbart att man förlorar härnceller av at dricka alkohol..
    Ja tkr som du...
  • Anonym
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:32:12 följande:

Här är ett bra exempel på att vuxna inte alltid vet bäst. Denna person kan inte ta en diskution utan att smutskasta mig. Ni vet inte alltid bäst så tro inte det Flört Det va 4 st svag cider vafan.. fine om ungdommar inte ska SUPA men det är 4 st svag cider hon kommer inte bli aprak och åka i fyllecell om ni tror det eller ta skada av den mängden

är ganska säker på att en 15-åring brud blir rätt full på 4 cider,med eller utan dextrosol...
  • Anonym

Ja, det är brottsligt att köpa ut/ langa till minderåriga.

Men det känner du till, antar jag? 

• Anonym

Jag hade aldrig i livet köpt alkohol till min 15åriga syster/barn/kompis eller what ever. Människan lär väl dricka ändå, men undersökningar visar ju fortfarande att ungdomarna dricker mer om dom får hemma med.

Sen så hade jag inte accepterat fyllefest på 15årsdagen heller.

Svar på tråden Gjorde jag fel ?????