Anonym (15?) skrev 2013-02-26 15:34:37 följande:
Jag tycker att det är bra och dåligt att det är 18 på krogen och 20 på systemet. När man är 18 brukar man inte ha allt för mycket pengar, krogen är rätt dyrt, och då håller man sig på en bra nivå (vilket är bra). Systemet är billigare och första gången man gick till systemet så köpte man mer än vad man behövde, man fick något "storhetsvansinne" och köpte allt man kom åt, första gången man inte behövde beställa över disken! Men jag är som sagt inte bestämd på min sak, ska man kunna dricka vid 18 så borde man kunna dricka hemma med.. Men fler 18-åringar känner 14-15-åringar som jag inte anser borde dricka, känns som att det skulle bli mer lättillgängligt för yngre ungdomar om det var 18 på systemet..
Jag har själv köpt ut 2-3 gånger, MEN personen har då varit över 18 och det har inte varit några jättestora mängder..
Jag har aldrig sett det på samma sätt, för aldrig vart på varken krogen eller systembolaget, så visste inte det med priserna. Men isf verkar det ju logiskt och faktiskt ganska smart
Konceptet asså.. men jag tkr endå att man ahh fan nu vet jag inte vad jag tkr när du sa då.. asså tkr endå jag ska få dricka och kmr dricka, men ahh det ändrade iaf min syn på systembolaget 20 krogen 18. Tack