Gjorde jag fel ?????
Köpte du alkohol till din lillasyster som ska fylla 15? Hur gammal är du?
Jag tror inte på "alla mina vänner dricker" kan förstå att man då kanske kan falla i fällan, men många 15-åringar dricker inte!
Min syster köpte ut två cider till mig när jag var 15, blev tagen av polisen på stan som ringde hem till min mamma, jag vägrade såklart säga vem som köpt till polisen, men mamma förstod vem det var och var besviken länge på min storasyster, men också på mig!
När drack du för första gången? Gissar på att du själv drack vid 14-15 eftersom du fixade fram alkohol tiill din lillasyster, och ja jag tycker att du har gjort fel! Att du ska ta tillbaka det är det bästa tycker jag! Att din lillasyster säger till era föräldrar vad du har gjort kan inte vara det värsta, det värsta är väl om din lillasyster ringer hem från en buske våldtagen och jätteberusad mitt i natten och allt kommer fram?
Många försöker också med "jag ska inte dricka mycket, bara det du köper" och ja, du kan lita på vissa som säger det, men många faller för grupptryck och liknande när de väl har fått i sig lite alkohol och kan då lätt öka intaget av alkohol!