• Anonym

Gjorde jag fel ?????

Asså jag ville inte men hon tjötade att ALLA hennes vänner dricker, och det är hennes fest, hennes födelsedag. Så jag köpte 4 stycken cider till henne 4,5%. Jag har ångest över det nu!! Om det händer något är det på mitt samvete
    Men kan jag bara ta tillbaka dom? Hon skulle bli sur och säga till pappa och mamma att jag köpte från första början. Jag får inte häller köpa. Men en polare hjälpte mig. Foten i munnen 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Gjorde jag fel ?????
  • Anonym

Jag hade aldrig i livet köpt alkohol till min 15åriga syster/barn/kompis eller what ever. Människan lär väl dricka ändå, men undersökningar visar ju fortfarande att ungdomarna dricker mer om dom får hemma med.

Sen så hade jag inte accepterat fyllefest på 15årsdagen heller.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (ung kille) skrev 2013-02-26 15:42:26 följande:
    Man kan köra upp tamponger under armarna, med sprit också, det blir man mer full av, eller i röven men det är ju uber gay fan :D
    Det låter som en underbart städad fest det. Drömmer

Och nej, man blir knappast mer full med dextrosol och alkohol. Eller av att ha sprit i armhålorna.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • bängolle

Det finns undersökningar som visar att ungdomar som tillåts dricka alkohol, dricker mer, dricker oftare, oftare råkar ut för misshandel våldtäkt och andra tråkigheter samt oftare får alkoholproblem i vuxen ålder, än ungdomar som inte tillåts dricka. Därmed inte sagt att de senare inte dricker ändå, de måste bara sköta det lite snyggare och det är kanske det som bromsar lite. De som får lov att dricks hemifrån kan ju släppa alla spärrar.

• Anton Chigurh
    Ditt bästa resultat är 1 rätt av 1 möjliga, du har försökt 1 gånger.

ohyes
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Trailer trash TT
    Anton Chigurh skrev 2013-03-02 12:52:32 följande:

ohyes
    lucky bastard
  • Asperger1998

ohyes

hihi Katt Så fick jag med Solig
  • soetnoet

Självklart är det fel. Samtidigt undrar man ju vad hon hade fått tag i om du INTE hade köpt ut.

• Anton Chigurh
    Trailer trash TT skrev 2013-03-02 12:54:38 följande:
    lucky bastard
    Jag är bättre än jag vet....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Asperger1998 skrev 2013-03-02 13:11:20 följande:

hihi Katt Så fick jag med Solig
    Skål
  • Anonym (ung kille)
    soetnoet skrev 2013-03-02 13:16:33 följande:
    Självklart är det fel. Samtidigt undrar man ju vad hon hade fått tag i om du INTE hade köpt ut.

Precis
  • Tjej 21 år

Å herregud ! 4 stycken ? Det är ju lagom ! Hade hon inte fått dom så skulle det inte förvåna mig att hon skulle få tag på den billigaste speiten eller något av en langare som vi fick göra i den åldern ^^

• Anonym (skärpning)

Cider är på tok för lättdrucket, man ska ge ungdomar whisky och mäsk så de inte dricker för fort. Cider är dessutom sjukt o-coolt så ger man sin dotter cider så borgar man garanterat för utfrysning. 

• LunaLunatic

Jag svarade fel Rynkar på näsan Tyckte att det var dumt gjort.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Doofie

ohyes
    Yay :)
  • Anonym (Ung)

Problemet jag har med att du köpte 4x 4.5% cider till din dotter är inte att du gjorde det, det är mera att du förmodligen köpte sötsliskig svensk cider. Något som borde förbjudas.
    En torr eller halvtorr cider är inga problem, något du borde gjort i stället.

• Anonym (Mil)
    Tjej 21 år skrev 2013-04-28 01:00:28 följande:
    Å herregud ! 4 stycken ? Det är ju lagom ! Hade hon inte fått dom så skulle det inte förvåna mig att hon skulle få tag på den billigaste speiten eller något av en langare som vi fick göra i den åldern ^^

Håller med.
  • Anonym (Ansvar?)

Jag hade inte köpt alkohol till någon som var minderårig utan att först pratat med föräldrarna.

Har haft den fasan att min brorson på 16 skulle be mig köpa ut till honom, tog upp med brorsan vad jag isf skulle göra. Vi kom överens om att jag skulle prata med honom innan jag köpte ut något till min brorson. Nu får han tag i öl på annat håll, men tycker samtidigt det är skönt att jag sluppit ta ställning.

Men eftersom du själv satt "rätt" svar att du inte gjort fel så har du ju redan tagit ställning och tycker att du agerat rätt. Så varför detta quiz??

Svar på tråden Gjorde jag fel ?????