Inlägg från: Anonym (ung kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ung kille)

Gjorde jag fel ?????

Jag tycker inte du gjorde fel

• Anonym (ung kille)
    Anonym skrev 2013-02-26 14:50:04 följande:
    Ja, du gjorde fel och det vet du ju själv också, eller hur?

På sätt och vis har du både rätt och fel. Jag tkr inte han/hon gjorde fel!
    Men citerar: det vet du själv också: Asså skit i vad alla andra tkr och tänker, det är vad du känner själv?  
  • Anonym (ung kille)
    Simon 681 skrev 2013-02-26 14:56:19 följande:
    Och det är därför som vi har en åldersgräns på alkohol.

Jaaaaa i sverige. Men inte utomlands så vem säger att vi har rätt ? Jag är med ung jag vet la fan att alla dricker i våran ålder, om han/hon hjälpte sin lillasyster på sin födelsedag med 4 cider! Hon kunde få i sig samma mängd alkohol på ica förfan. Är det verkligen så fel av Ts tycker du han/hon borde åka in i fängelse nu? Tror Ts mår skit som det är, annars hade Ts inte ens starat tråden. Så varför trycka ner han/hon mer men Ts får ju skylla sig själv om han/hon startar tråden. skiter i det men du ska veta att vi alla dricker 99%
  • Anonym (ung kille)
    Simon 681 skrev 2013-02-26 15:07:14 följande:
    Var finns det inte åldersgräns på alkohol?

överallt? turkiet innan vi gick med i fucking EU -_- jag köpte alkohol där åt min mamma när jag va liten som fan. Jag snackar aldrig i saker jag inte vet.
  • Anonym (ung kille)
    Anonym skrev 2013-02-26 15:12:23 följande:
    Får ju dricka sjukt många lättöl för att komma upp i samma motsvarighet ch folköl får hon ju inte köpa..

Vad är lätt öl och folk öl ? jag snackar om 3.5 på ica. Det får alla köpa jag har köpt det och tagit med dextrosol man blir mer full då.
  • Anonym (ung kille)
    Simon 681 skrev 2013-02-26 15:15:21 följande:

Det är 18års gräns i Turkiet, de bara skiter i det och säljer till minderåriga ändå.

Jaha okej men dom säljer endå ju
    Anonym skrev 2013-02-26 15:16:19 följande:
    När man läser här i tråden blir man bara mer övertygad om att barn inte ska dricka....

Det handlar fan inte om barn utan ungdomar och vi har samma rätt som er gammla att dricka!!! Vi vet massa saker som ni inte vet om alkohol.
  • Anonym (ung kille)
    Sunshine808 skrev 2013-02-26 15:19:04 följande:
    Håller helt klart med

Typiskt er vuxna ni håller alltid med varandra, jag är nog den enda ungdomen här! Hade det vart fler hade dom nog hålt med mig.
  • Anonym (ung kille)
    Anonym (15?) skrev 2013-02-26 15:21:08 följande:

2,7 - 3,5% öl på ica är folköl.. och tar du dextrosol/socker i ölen så blir du ju inte mer full, det går bara fortare ut i kroppen... men har man inställningen att man blir "mer full" så kan man framställa sig själv som det..

Åldersgräns är det väl i nästan alla länder på alkohol? Det kan variera, Danmark är (var) det 16-årsgräns, men man får ju inte ta med det in i Sverige sen.  Men 18-årsgräns på krogen och alkohol känns faktiskt ganska rätt, även om det finns vuxna som inte kan hantera alkohol heller så känns det som att tonåringar inte kan hantera det på samma sätt..

Du verkar iaf som en normal vuxen! Hur ser du på att det är 18 på krogen och 20-21 eller vad det nu är på systembolaget?

Sunshine808 skrev 2013-02-26 15:21:22 följande:
    Det heter ändå.

Hur gammal är du egentligen? Du borde veta att äldre har mer erfarenhet än unga pojkspolingar.
    Pojkspoling? tyst på dig tant.
  • Anonym (ung kille)
    Sunshine808 skrev 2013-02-26 15:21:22 följande:
    Det heter ändå.

Hur gammal är du egentligen? Du borde veta att äldre har mer erfarenhet än unga pojkspolingar.

Här är ett bra exempel på att vuxna inte alltid vet bäst. Denna person kan inte ta en diskution utan att smutskasta mig. Ni vet inte alltid bäst så tro inte det Flört Det va 4 st svag cider vafan.. fine om ungdommar inte ska SUPA men det är 4 st svag cider hon kommer inte bli aprak och åka i fyllecell om ni tror det eller ta skada av den mängden
  • Anonym (ung kille)
    Anonym (15?) skrev 2013-02-26 15:34:37 följande:

Jag tycker att det är bra och dåligt att det är 18 på krogen och 20 på systemet. När man är 18 brukar man inte ha allt för mycket pengar, krogen är rätt dyrt, och då håller man sig på en bra nivå (vilket är bra). Systemet är billigare och första gången man gick till systemet så köpte man mer än vad man behövde, man fick något "storhetsvansinne" och köpte allt man kom åt, första gången man inte behövde beställa över disken! Men jag är som sagt inte bestämd på min sak, ska man kunna dricka vid 18 så borde man kunna dricka hemma med.. Men fler 18-åringar känner 14-15-åringar som jag inte anser borde dricka, känns som att det skulle bli mer lättillgängligt för yngre ungdomar om det var 18 på systemet..

Jag har själv köpt ut 2-3 gånger, MEN personen har då varit över 18 och det har inte varit några jättestora mängder.. 

Jag har aldrig sett det på samma sätt, för aldrig vart på varken krogen eller systembolaget, så visste inte det med priserna. Men isf verkar det ju logiskt och faktiskt ganska smart Glad Konceptet asså.. men jag tkr endå att man ahh fan nu vet jag inte vad jag tkr när du sa då.. asså tkr endå jag ska få dricka och kmr dricka, men ahh det ändrade iaf min syn på systembolaget 20 krogen 18. Tack
  • Anonym (ung kille)
    Anonym skrev 2013-02-26 15:40:12 följande:

är ganska säker på att en 15-åring brud blir rätt full på 4 cider,med eller utan dextrosol...

Man kan köra upp tamponger under armarna, med sprit också, det blir man mer full av, eller i röven men det är ju uber gay fan :D
  • Anonym (ung kille)
    soetnoet skrev 2013-03-02 13:16:33 följande:
    Självklart är det fel. Samtidigt undrar man ju vad hon hade fått tag i om du INTE hade köpt ut.

Precis
Svar på tråden Gjorde jag fel ?????