• Anonym

min mamma är gravid

Igår fick jag veta att min mamma är gravid. Hon är 47 år!!!! Det är ju pinsamt!!! Alla mina kompisar kommer ju undra varför jag får ett syskon när jag är 16? Det är äckligt! Ingen annans mamma är så gammal och gravid. Det är synd om bebisen också, jag kommer ju vara 16år äldre? Jag har redan 2 syskon, jag vill inte ha fler. 

Jag tycker du har blivit lite fet på sista tiden”, ”Du borde akta din vikt lite, jag tycker du är så framtung” eller ”Är du helt säker på att det inte är två? Sa jag. Då blev min bonuspappa sur och sa att man inte fick säga så till en gravid kvinna .Det är verkligen inte enkelt för andra att förhålla sig till gravida, - Kommenterar du att magen är liten är det fel. Säger du att magen är stor, är du så dum. Och säger du att den gravida ser bra ut, så är det inte snällt att ljuga. Och säger du att den gravida ser sliten ut så borde du bara springa din väg. Det bästa är om du inte säger någonting, så den gravida kan låsa in sig på toaletten och gråta över att ingen visar intresse!
  • Svar på tråden min mamma är gravid
  • Anonym (Polly)
    Jag är jag du är du skrev 2013-02-09 17:01:27 följande:
    Är det MollyHedlöf som är i farten igen?
    jag undrade också det.

TS, jag tycker du ska upp dina tankar på BUP, prata om hur du känner att din och mammas relation hotas, hur du hatar hennes man och hur du inte kan se dina småsyskon som "riktiga syskon".

• Jag är jag du är du
    Anonym (Polly) skrev 2013-02-09 17:04:07 följande:
    jag undrade också det.

Cool
  • Coxia
    Anonym skrev 2013-02-09 16:18:41 följande:
    han ser mig inte som sitt barn??
    Målet är inte att ni ska se er som förälder-barn men som familj. 

På samma sätt som jag är familj med tex min svärmor.  
  • Candy89

TS har du problem med att din mamma är 47 år och är gravid eller bara det faktum att hon är gravid? Att vara gravid vid 47 är väl ingenting. Min styvmamma var 49 när min yngsta lillebror föddes (6 år sedan nu).

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-09 01:24:29 följande:
    men min mamma är 47 år och hon är jätte stor redan nu. Sen blir min bonuspappa jätte sur på mig kan är alltid på hennes sida. Har varit instängd i mitt rum hela tiden. Så ska ju självklart mamma komma in och fråga vad är det
    Är det här ett problem med att din mamma är gravid?

Eller är problemet i själva verket att du inte gillar bonuspappan?
  • Thaleya1

Varför gillar du inte bonuspappan?
    Är han elak mot dig eller har han gjort något?

Vad exakt med honom är störigt?
    Du är ju trots allt en tonåring och du ska väl inte behöva ha någon kontakt med honom trots att ni bor i samma hus, ät middagen och gå in på ditt rum. Ta med mamma till BUP och prata om varför du inte gillar honom. Tro mig du kommer att må bättre efteråt, du måste inte gilla honom, verkligen inte. Men du bör vara trevlig inom familjen.

• Anonym
    Jag är jag du är du skrev 2013-02-09 17:01:27 följande:
    Är det MollyHedlöf som är i farten igen?
  • Jag är jag du är du
    Anonym (Polly) skrev 2013-02-09 17:04:07 följande:
    jag undrade också det.

TS, jag tycker du ska upp dina tankar på BUP, prata om hur du känner att din och mammas relation hotas, hur du hatar hennes man och hur du inte kan se dina småsyskon som "riktiga syskon".

Om TS är den jag tror att hon är så har hon ADHD och så tror jag att det var ngn annan neuropsykiatrisk diagnos oxå.....det är därför hon har kontakt med BUP.
  • Dohgon

min äldsta helbror är 13 år äldre än mig. min absoluta favoritbror är det också =)

• Anonym
    Om det är Molly så skrev hon redan 10 augusti:
    Jag har ju varit så sur på mamma under hennes graviditet,och varit elak mot henne för att hon är 47 år gammal och gravid. Men idag så la ja mig ner med henne i soffan och kände på när bebisen sparkade och jag vågade.. Då gick mamma ännu närmare mig,och jag visste inte vad jag skulle säga.... Är rädd att hon ska få ont när jag känner på magen`:( hur kan man känna på ett skönt sätt för mamma

Om det gick att känna utanpå magen att bebisen sparkade 10 augusti borde väl ungen vara ute nu? Det är ju 6 månader sedan. 

Svar på tråden min mamma är gravid