• Anonym

min mamma är gravid

Igår fick jag veta att min mamma är gravid. Hon är 47 år!!!! Det är ju pinsamt!!! Alla mina kompisar kommer ju undra varför jag får ett syskon när jag är 16? Det är äckligt! Ingen annans mamma är så gammal och gravid. Det är synd om bebisen också, jag kommer ju vara 16år äldre? Jag har redan 2 syskon, jag vill inte ha fler. 

Jag tycker du har blivit lite fet på sista tiden”, ”Du borde akta din vikt lite, jag tycker du är så framtung” eller ”Är du helt säker på att det inte är två? Sa jag. Då blev min bonuspappa sur och sa att man inte fick säga så till en gravid kvinna .Det är verkligen inte enkelt för andra att förhålla sig till gravida, - Kommenterar du att magen är liten är det fel. Säger du att magen är stor, är du så dum. Och säger du att den gravida ser bra ut, så är det inte snällt att ljuga. Och säger du att den gravida ser sliten ut så borde du bara springa din väg. Det bästa är om du inte säger någonting, så den gravida kan låsa in sig på toaletten och gråta över att ingen visar intresse!
  • Svar på tråden min mamma är gravid
  • Anonym (mamma till 4)

å kan ju tillägga att när vi träffades var han 19 jag 39... men aldrig haft ett underbarare liv å sexliv å även nu 4 år senare

• Anonym
    Anonym (mamma till 4) skrev 2013-02-09 01:44:16 följande:
    å kan ju tillägga att när vi träffades var han 19 jag 39... men aldrig haft ett underbarare liv å sexliv å även nu 4 år senare
    okej?? 

Men jag vill inte förlora min mamma hon bryr sig om mig. Hon kommer in i mitt rum och frågar vad det är. Och hon brukar prata själv med mig.. Ibland drar jag mig undan när hon närmar sig mig,men  bara när jag är arg. Hon får ju krama och känna på mig osv.. Tycker om att få hennes uppmärksamhet
  • Anonym

Jag tycker synd om din bonuspappa faktiskt. Jag tror inte du ser hur mycket han bryr sig. Han bryr sig ju när han står utanför toan om du har skadat dig själv!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-09 01:51:27 följande:
    Jag tycker synd om din bonuspappa faktiskt. Jag tror inte du ser hur mycket han bryr sig. Han bryr sig ju när han står utanför toan om du har skadat dig själv!
    tycker inte synd om han.. Han borde acceptera att jag inte gillar han. Aldrig gjort de stör mig govt på han.. Sen låter det knäppt men vet knappt om jjag vågar kolla mamma i magen nu när hon är gravid. Det känns jobbigt.. Vi bråka igår och då sa hon den dära tonen har du inte mot mig det förtjänar jag inte.
  • Anonym

vad kan jag göra för att vara snäll mot mamma nu när hon är gravid

• swedishgirl

Visa att du bryr dig o ställer upö

• MaritaMiro

Så du tycker att din mamma är äcklig för att hon har haft sex med sin man vilket är det naturligaste som finns i varje människans liv. Du gillar inte din styvpappa därför att han är inte din pappa och du tycker inte om dina syskon därför att de ska vara äkta syskon enligt dig för att förtjäna bli älskade?

Du skär dig för att få samtidigt uppmärksamhet från din mamma men vill inte ha uppmärksamhet från din styvpappa som bor under samma tak som du.

Vet du va? För det första, det är din mammas val att få ett barn, det är hon som ska offra sin tid åt barnet, du kommer inte att bry dig ett skit när lilla barnet väcker din mamma mitt på natten för att den är hungrig och du kommer inte heller att byta bebisens smutsiga blöjor, att gå igenom allt det där är faktiskt hennes val inte ditt. Du kommer om några få år att lämna din mamma och ha ett eget liv där du får göra egna val också. Varje människa gör sin egen väg i livet. Din styvpappa vet säker om att du ogillar honom men kan inte göra mycket åt det, men han verka oroa sig över dig i alla fall. 

Om du brydde dig lite mera om de andra människor du har runt omkring dig, om du ägnade din tid att hjälpa andra och ta hand om andra du skulle inte ha tid att vara deprimerad och tycka så synd om dig själv och skada dig för att få uppmärksamhet. Gör positiva saker för andra människor och du kommer säkert att få massor av uppmärksamhet fast på ett bra och positiv sätt. Livet är kort och att spendera det på att ogilla , hata andra och skada sig själv är att bortkasta tiden du har. 

• junjul
    MaritaMiro skrev 2013-02-09 02:14:14 följande:
    Så du tycker att din mamma är äcklig för att hon har haft sex med sin man vilket är det naturligaste som finns i varje människans liv. Du gillar inte din styvpappa därför att han är inte din pappa och du tycker inte om dina syskon därför att de ska vara äkta syskon enligt dig för att förtjäna bli älskade?

Du skär dig för att få samtidigt uppmärksamhet från din mamma men vill inte ha uppmärksamhet från din styvpappa som bor under samma tak som du.

Vet du va? För det första, det är din mammas val att få ett barn, det är hon som ska offra sin tid åt barnet, du kommer inte att bry dig ett skit när lilla barnet väcker din mamma mitt på natten för att den är hungrig och du kommer inte heller att byta bebisens smutsiga blöjor, att gå igenom allt det där är faktiskt hennes val inte ditt. Du kommer om några få år att lämna din mamma och ha ett eget liv där du får göra egna val också. Varje människa gör sin egen väg i livet. Din styvpappa vet säker om att du ogillar honom men kan inte göra mycket åt det, men han verka oroa sig över dig i alla fall. 

Om du brydde dig lite mera om de andra människor du har runt omkring dig, om du ägnade din tid att hjälpa andra och ta hand om andra du skulle inte ha tid att vara deprimerad och tycka så synd om dig själv och skada dig för att få uppmärksamhet. Gör positiva saker för andra människor och du kommer säkert att få massor av uppmärksamhet fast på ett bra och positiv sätt. Livet är kort och att spendera det på att ogilla , hata andra och skada sig själv är att bortkasta tiden du har. 
    Amen!
  • Anonym
    MaritaMiro skrev 2013-02-09 02:14:14 följande:

Men snälla lilla du. Vadå söker uppmärksamhet? Ingen förutom min familj vet att jag skär mig och går till bup. Jag går alltid i lång ärmat. Och du vet inte att jag gått igenom. Man kan inte gilla alla människor, så är det bara.. Jag hatar inte andra
Svar på tråden min mamma är gravid