• Deelicious

Hur ofta tvättar du håret?

Ja? Hur ofta tvättar vi håret egentligen? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret?
  • So Cal

Var fjärde dag ungefär. Försöker hålla ut så länge det går.

• XcsM
    Ina008 skrev 2013-02-07 15:07:28 följande:
    Varje dag :) förstår inte att man kan tvätta håret en gång i veckan..... Blir det liksom inte äckligt :S
    Det är ju en vanesak. Tvättar du håret varje dag så kommer det kännas smutsigt/fett/äckligt efter en dag. Men tvättar du var tredje dag så kommer håret vänja sig och kännas nyduschat längre.
  • skunken

Ca var 4e dag. Men jag har lockigt hår, så jag kammar det inte mellan tvättarna, bara liksom fixar till det. I tre dagar håller det sig ok och sen kan man ha det uppsatt 1-2 dagar, sen börjar det klia i hårbottnen. Men jag tvättar aldrig med schampo. Bara med balsam (tvättbalsam och vårdande balsam). Och dränker hårbottnen med olivolja innan tvätt, annars blir den torr.

• I korimo Lithea

Varje dag. Förut tvättade jag håret varannan dag, men sen jag började med att tvätta varje dag så MÅSTE jag tvätta varje dag annars blir det fettigt ^^
    Ska nog vänja tillbaka håret att tvätta det varannan dag igen. Ganska stressigt nog på morgonen med barn som ska till dagis och man själv som vill hinna göra sig i ordning :P

• Texasthecat

var tredje dag oftast... kan bli oftare ibland och mer sällan ibland...

Go suck on a lemon or something...
  • Joico

Jag försöker hålla det till varannan dag, men det beror lite på... ibland blir det knasigt när jag sover eller luggen blir fet (har försökt tvätta bara luggen, blir inte så bra) och då blir det varje dag. Var tredje eller mer finns inte på världskartan.

• Tramsan01

Ni som säger att ni inte behöver tvätta håret mer än nån dag i veckan för att det inte blir flottigt. Delar sig inte erat hår i bak? Så det blir en sådär inte alla snygg "bena" bak i håret? Det gör mitt efter första natten och då sover jag ändå med fläta. Hade det vart för smutsigheten så hade jag också kunnat duscha det mer sällan men det blir ju så fult. Hur gör ni?

• So Cal
    Tramsan01 skrev 2013-02-08 11:30:41 följande:
    Ni som säger att ni inte behöver tvätta håret mer än nån dag i veckan för att det inte blir flottigt. Delar sig inte erat hår i bak? Så det blir en sådär inte alla snygg "bena" bak i håret? Det gör mitt efter första natten och då sover jag ändå med fläta. Hade det vart för smutsigheten så hade jag också kunnat duscha det mer sällan men det blir ju så fult. Hur gör ni?
    Nej men jag har vant håret vid det. Innan så blev det fett efter en dag men eftersom det slet så på håret att tvätta varje dag så höll jag ut längre och längre och nu tar det ibland fem dagar innan det blir fett.
  • So Cal
    So Cal skrev 2013-02-08 11:53:32 följande:
    Nej men jag har vant håret vid det. Innan så blev det fett efter en dag men eftersom det slet så på håret att tvätta varje dag så höll jag ut längre och längre och nu tar det ibland fem dagar innan det blir fett.
    Ska lägga till att det har krävts mååånga dagar med hårknut under tiden eftersom det såklart fettade till sig snabbt i början.
Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret?