• Deelicious

Hur ofta tvättar du håret?

Ja? Hur ofta tvättar vi håret egentligen? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret?
  • KaSaM

Tvättar var tredje dag ungefär.

• missan75

Givetvis duschar jag varje dag!

• Cheeses
    mrsStatham skrev 2013-02-10 20:10:49 följande:
    Allting går om man vill. 
    Inbakad fläta är jättebra vid sådana perioder Flört 

Har också försökt vänja av mig med att inte tvätta så ofta. Fungerar inte för alla. Mitt hår blir lika fett ändå efter 2-3 dagar.
  • J a d e d
    missan75 skrev 2013-02-10 20:17:37 följande:
    Varför är det både "givetvis" och utropstecken på detta?

TS, jag tvättar mitt hår varannan, var tredje dag ungefär. För den som frågade om att avvänja håret vid daglig tvätt så kan jag lova att det går men tar ett par månader...
    When I opened my eyes, your shoulder blade, your spine were shorelines in the moonlight.
  • HWR
    missan75 skrev 2013-02-10 20:17:37 följande:
    Att duscha och tvätta håret är olika saker. Man kan ju duscha utan att tvätta håret varje dag, det gör jag i alla fall.

Ts, jag tvättar håret ungefär var tredje dag. 
  • elyse

Varannan dag. Ibland var tredje.

• Grappa

Jag tvättar håret varannan-var tredje dag. Jag får så himla ont i hårbotten om det dröjer längre, det ömmar och rör jag vid en hårlock så bränner det av smärta vid fästet i hårbotten, nån annan som känner igen det?

• Primrose

Grappa - så brukar jag bara känna om jag har en håruppsättning som min hårbotten inte är van vid (så att säga).

Ni som bara använder balsam - vilken sort använder ni och blir håret rent (jag antar att det blir det...)? Har ni tunt hår eller tjockt?

• skunken
    Primrose skrev 2013-02-11 08:27:39 följande:
    Grappa - så brukar jag bara känna om jag har en håruppsättning som min hårbotten inte är van vid (så att säga).

Ni som bara använder balsam - vilken sort använder ni och blir håret rent (jag antar att det blir det...)? Har ni tunt hår eller tjockt?

Knepet är att det inte får innehålla något som inte är antingen vatten- eller fettlösligt. Därför kan det vara bra att tvätta ur håret en sista gång med ett schampo som tar bort att såna ämnen ur håret, innan man börjar med enbart balsam. Googlar du 'balsammetoden' så hittar du en massa information tex på forumet på lockig.se (man måste inte ha lockigt hår för den sidan ;) ). Det finns många olika balsam som funkar och det är olika för alla.

Jag har tjockt lockigt hår, men det ska inte spela någon roll. Om man har tunnare hår kan man behöva ett balsam som inte tynger ner håret så mycket med oljor och så.
Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret?