• Deelicious

Hur ofta tvättar du håret?

Ja? Hur ofta tvättar vi håret egentligen? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret?
  • mycketsaft

Varje dag, hatar känslan av att vara otvättad.

• Mercurialis

Var fjärde-femte dag.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Aileen Allannah
    Dagdrömmaren skrev 2013-02-06 21:37:57 följande:
    Jag står inte ut när jag känner att håret blir fettigt, så jag tvättar varannan eller var tredje dag, varannan om jag har använt balsam, var tredje om jag har skitit i balsam (av någon anledning känns håret renare under längre tid om jag skiter i balsam)
    För att du inte sköljer tillräckligt efter balsamet...

Jag tvättar var fjärde, var femte dag ungefär. Beror på vad jag gör, om jag hinner duscha och sådär.
  • Dagdrömmaren
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:40:41 följande:
    För att du inte sköljer tillräckligt efter balsamet...

Jag tvättar var fjärde, var femte dag ungefär. Beror på vad jag gör, om jag hinner duscha och sådär.
    Jag står fasiken i typ 10 min o sköljer balsamet, haha. Mitt hår är ganska tjockt och det krävs att jag är grundlig. Så nej, det är inte därför :P
  • jashrinah
    Dagdrömmaren skrev 2013-02-06 21:44:00 följande:
    Jag står fasiken i typ 10 min o sköljer balsamet, haha. Mitt hår är ganska tjockt och det krävs att jag är grundlig. Så nej, det är inte därför :P
    prova ett annat balsam =) 
  • Apopan

Sedan jag fick obalans i sköldkörteln så har det tyvärr känts nödvändigt att tvätta håret varje dag. Innan dess så tvättades det ett par gånger i veckan då håret mådde bäst av det.

• Dagdrömmaren
    jashrinah skrev 2013-02-06 21:44:57 följande:
    prova ett annat balsam =) 
    Det är så med alla balsam jag provat, vilket är typ alla...
    Tror det har o göra med att efter jag bara använt schampo så blir håret riktigt torrt, dagen efter är det som det skulle ha vart om jag haft balsam i det, alltså perfekt, tredje dagen måste jag tvätta ;)
  • Lufsan

Två gånger i veckan ungefär. Mitt hår är så tjockt att det tar en dag för det att torka om det är utsläppt och ännu längre om det är uppsatt. Så hade jag tvättat det varje dag så hade det inte hunnit torka mellan gångerna. Samt att det inte behövs mitt hår blir inte fett förren efter tre-fyra dagar. 
    Men tvättar kroppen varje dag.  

En dag i sänder.
  • jashrinah
    Dagdrömmaren skrev 2013-02-06 21:48:16 följande:
    Det är så med alla balsam jag provat, vilket är typ alla...
    Tror det har o göra med att efter jag bara använt schampo så blir håret riktigt torrt, dagen efter är det som det skulle ha vart om jag haft balsam i det, alltså perfekt, tredje dagen måste jag tvätta ;)
    har du provat sånt som är för dreads ? :) 
  • vampyria2

Jag måste tvätta det varje dag för annars går det inte att få ordning på det, inte ens om jag sköljer det blir det bra vet inte varför med det är bara så Drömmer

Svar på tråden Hur ofta tvättar du håret?